Mustafa İLHAN

EĞİTİM SENDİKALARI VE FARKINDALIK

Mustafa İLHAN

Yurdumuzda Eğitim sendikalarının yüzbinlerce üyesi var. Üyelerinin ekonomik koşullarını iyileştirme dışında onların eğitim düzeyinin de gelişmesinde görevleri olduğu kuşkusuz.  Ekonomik koşulları iyileştirme daima ö plana çıktığı için bütün sendikalar bu konuda birbiri ile yarışıyor. Ancak üyelerinin kişisel gelişimlerinin sağlanması amacıyla hizmet içi eğitim dahil üyelerinin eğitim düzeylerinin geliştirilmesi için bir çalışmaları ne yazık ki yok ya da bizim haberimiz olmuyor.
Eğitim- Bir Sendikası olarak “Yerel yönetimler ve Eğitim “ konulu bir panel düzenlemiştik. Şükrü Karatepe’nin belediye başkanlığı döneminde yapılan bu panele rahmetli Recep Yazıcıoğlu başta olmak üzere birçok eğitimci ile birlikte ben de panelist olarak katılmıştım. Panelde konuşulanlar daha sonra Kayseri Büyükşehir Belediyesi tarafından kitap haline getirildi. Aradan geçen yıllar boyunca benzeri bir çalışma gerçekleştirilemedi.
Eğitimcilerimizin bu gün için en büyük eksikliği materyal. Yeni mezun olan bir öğretmen teorik ile pratik arasındaki farkla karşılaşınca bocalıyor. Her kişinin kendisinin üretken olması olası değildir. Bu nedenle sendikaların oluşturacakları bir site vasıtası ile Hakkari’nin bir köyündeki öğretmenin yaratıcılığı ile örnek olacak bir uygulama var ise bunu Tekirdağ’daki öğretmene örnek olacak şekilde yayınlanması.
Bilhassa tüm okulları gözlemleyen müfettişlerin bu konuda aktif olması sağlanabilir. Bizde müfettişler denetleyici rolünü oynuyorlar. Rehberlik konusu daima arka planda kalıyor.
Kayseri’de bir sendikanın 8-10 bin üyesi var ise bu eğitimde yeni bir çığır açmak için son derece faydalı bir şanstır. Sendikalar bütün üyelerini watsap gurubuna kayıt ederek haberleşme ve farkındalık yaratma için kullanabilir.
Her şeyi devletten beklemek gibi alışkanlığımız var.  Diyelim ki Kayseri’de bir kitap fuarı açıldı bunun tüm öğretmen ve öğrencilere duyurulmasında kullanılabilir bu gurup. Yine ayda bir günü Valilikten izin alarak yere çöp atmamak, yerdeki çöpleri toplama etkinliği olarak ilan edip uygulamak istediğinde hiçbir vali buna engel olmaz.  Bu etkinliği valilik düzenlese o kadar etkili uygulanmayabilir. Ancak sendika yaptığında üyelerini aktif olarak bu etkinliğe katabilir. Bir gün tüm okullarda güreş etkinliği düzenleyebilir. Bir başka ay bisiklet etkinliği yapabilir.
Sendikalar üyeleri için sendika merkezlerinde hizmet içi eğitim etkinliği yapabilir. Senede bir iki kez panel düzenleyebilir. Bu toplantıları sene başı ve sonlarında okullarda yapılan dönem başı ve sonu seminerleri sırasında yapabilir.
Sendikalardan beklenen bir faaliyette belediyelerin eğitime katkılarını artırmaları için teşvik etmek, bilgilendirmek. Ortak çalışmalara imza atmak. Bu konuda üyelerinden gelen istekleri belediyelere aktarmak olmalı. 
Anlayacağınız eğitimin her alanında önder olmalı, rehber olmalı sendika. Ben yurt dışına gidip orada zil çalar çalmaz nasıl derse girildiğini gördüğümde burada yapılan yanlışlığın ancak farkına varabildim okula ziyaret gelen veliler, sendikacılar v.s. ziyaretçilere ayırdığım vakitten dolayı çok pişman olmuştum.  Sendikalar okulları ziyaret ederek öğretmenlerin derslere girmesine mani olup öğrencilerin zamanını çalmasınlar. Söyleyeceklerini sosyal medyadan duyurabilirler.
Amacım sendikacıları tenkit değil, ufuklarını açmak, yol gösterici olmak. Ben de eski bir sendikacı olarak sendikacıları eğitime katkıya çağırıyorum.

Yorumlar 3

Yazarın Diğer Yazıları