Mustafa İLHAN

BELEDİYELERDEN BEKLENTİLERİMİZ

Mustafa İLHAN

 Yerel seçimler öncesinde belediyelere çok sayıda projeyi yazılı olarak sunmuştuk. Projelerden bazıları kabul görüp uygulamaya geçildi. Bugüne kadar önem verdiğimiz bazı projelerde gelişme olmayınca yazalım belki dikkat çeker diye düşündük.
Yurt dışında yaşayan vatandaşlar çok iyi bilirler otobanların şehir kenarlarından geçen yerlerinde meskenler gürültüden rahatsız olmasın diye gürültü korunağı yapılır. Yayınlatabilir miyim bilmiyorum ancak yolların iki yanına 3 metre yüksekliğinde levhalar konur ya da 4-5 metre yüksekliğinde topraktan tepeler yapılır. Bu suretle oradan geçen arabaların gürültüsünden ve eksoz dumanından korunmuş olunur. Gündüz pek dikkat çekmese de gece vakti araç gürültüsü çok rahatsız edici olur.
Kayserimizde şehir içi ring sayılabilecek yollar yapıldı. Bu yollarda hız sınır da 70 km oldu. Bilhassa gece 24 ten sonra araçlar biraz daha hızlı gidince seste artıyor. Kayseri’mizde Kocasinan Bulvarı üzerine üst köprülü yol yapıldı. Bu yol üzerinden giden araçlar hastane başta olmak üzere yol boyundaki tüm dairelerde gürültü kirliliğine neden olmuş durumda. Bu yolun bilhassa şehir tarafındaki konutları korumak için gürültü korunağı yapılması gerekir. Bu korunak vasıtası ile hem gürültü kirliliği önlenir hem de araç eksoz gazları da yana değil yukarı doğru çıkarak binaların havasını da kirletmez. Büyükşehir Belediye Başkanımızdan bu hususu dikkate almasını bekliyoruz.
İkinci önemli konu ise adeta hiç bayırı olmayan Kayseri’de bisiklet sürmek son derece kolay olduğu halde yeterli bisiklet yollarının olmayışı. Birilerinin Kayseri’mizde şoförler dikkatsiz bu durum kazaya neden olabilir dediğini duyar gibiyim. Elbette bu yollarda ve bu trafikte güvenli bisiklet sürmek imkansız. Ancak bu hususta da Avrupa’da Münih, Berlin gibi düz olan kentlerde bu sorun nasıl çözülmüş incelemek gerekir. Münih merkezde bir metro istasyonu yanında park etmiş 1000 kadar bisiklet görmüştüm.
Kayseri’mizde caddelerimiz ve kaldırımlarımız oldukça geniş. Problem kavşaklarda olur. Bu durumu da bisiklet üst geçitleri ile aşabiliriz. Belsin’den, Talas’tan, Erkilet’ten, İldem’den bisikletle çıkan birisi hiçbir yerde durmadan kavşaklara yapılacak bisiklet üst geçitleri vasıtası ile meydana gelebilir. Bu durum hem şehir trafiğini rahatlatır, hem de sağlıklı spor yapılmış olur. Yapılacak bisiklet yolları vasıtası ile araçların yıpranması, yakıt giderinin azalması yolu ile de tasarruf yapılmış olur.
Bisiklet yolu olarak şimdiki tren yoluna paralel bir bisiklet yolu da Beydeğirmeni, Yeşilhisar, Sarıoğlan’a kadar da uzayabilir. Bu uzun bisiklet yolları ile de günlük sağlıklı spor için parkur olmuş olur. Yine Münih merkezden geçen Isar nehri kıyısında onlarca km uzağa giden bisiklet parkurları var. Her yerleşim yerinden bu parkura giriş çıkışlar konulmuş.  Hatta bir keresinde 20 metre kadar yükseklikteki bir yerden parkura inmek için paslanmaz malzemelerden merdiven yanına bisiklet için özel iniş yolu yapılmıştı.
Bunlar çok pahalı şeyler değil. 1,5 metre genişliğinde bir yol asfalt olacak. Bisiklet üst geçitlerinin de çok maliyetli olacağını sanmıyorum. Faydaları ile maliyetleri kıyaslanamaz zaten. Bizim belediyelerimiz bu hizmetler  için var.
Başka projeleri başka yazılarımıza bırakarak belediyelerimizi hizmete çağırıyoruz.

 

Yazarın Diğer Yazıları