İsmail ARSLAN

İyi müslüman olmanın şartı

İsmail ARSLAN

İyi insan olmadan iyi müslüman olmak imkansızdır. İyi insan olmak güzel ahlak ile ve iyi müslüman olmak ise dört dörtlük tevhid ile mümkündür.
Güzel ahlak, vicdan terazisince huy ve ameli tanzim iledir.
Tevhid Allah'tan gayrından ümidi kesmekten ibarettir.
*
İyi insanlara kalbiniz kaynar, çok bir gayrete lüzum kalmaz, zaten bir bakmışınız o, bir şekilde, orasından burasından hayatınıza girivermiş. Çok yakınınızda olmasa da siz, onu, size çok yakın hissedersiniz.
*
İyi bir Hristiyan Büyük Yahudi Krallığının kurulması için çalışmayı bir iman şartı bilir. Zira bu krallık kurulunca, itikatlarına göre, İsa gökten, krallığının başına geçmek için inecektir.
Yani tüm bu BOP, Kürdistan vs mevzularının özeti işte bu kadardır.
*
Benim fikrimce düşünme ve düşünceni ifade özgürlüğün var, aksihalde itibarsızlaştırılacak ve cezalandırılacaksın anlamına gelen her söz ve tavır tanrısal güç iddiacılığıdır ve her böylesi, bugün, olmadı yarın iki cihanda rezil olmaya mahkumdur.
*
Adı üstünde seçim, seçmektir. Kim, kimi veya neyi seçerse, seçtiğinin her icraatına ortaktır son son, aması, danası yok.
Bu arada kimse kimseyi seçim tercihi sebebi ile yargılamasın. Seçim sonrası hayat devam ediyor zira. Birbirimizin yüzümüze bakmaya yüzümüz olsun.
*
Hukukun alnının ortasına çakıldığında ellerine sağlık denilen bir memlekette  adalet saraylarının görkemi, zulmü perdelemeye yetersiz kalır.
25li yaşlarda gençleri hüküm makamına yerleştirmenin adı, ama canım onun referesi sağlam oluyorsa, işte hukukun alnının ortasına çakmak bu olmuş oluyor.
En az 5, ideali 10 yıl avukatlık veya hukuk tecrübesi olmayanı, ne hakim ne de savcı olarak atamamak ve refereyi değil, liyakatı esas almak mümkün olmadıkça da kürsülerden adaletin tecellisini beklemek ancak ardniyetlilik ile şerh olunur.
Yargı, tez antitez sentez sac ayakları üzerine kuruludur. Avukatı  itibarsızlaştırarak, yargıdan sıyırma temayülü de iyiniyet taşımamaktadır.
*
Ağalık düzeni, ağaya ihtiyaç duyan topluluklar için şarttır. Ama bakın mesela ABD! İki şaibeli aday arasında geçen bir ağalık seçimi var, ama  düzenleri ağalık düzeni olmadığı için halkın umrunda değil hangisinin ağa olacağı.
Yapı insana güven odaklı ise, biri iner, diğeri biner. Yapı ilke odaklı olmadan da, bu hep böyle. 
 

Yazarın Diğer Yazıları