YENİ LOGO KAYSERİ'DEN TAM NOT ALDI
Türkiye'nin yurt dışına ihraç ettikleri ürünlerin üzerinde bulunan 'Made in Turkey' logosu tarih oldu. Türkiye İhracatçılar Meclisi(TİM) tarafından hazırlanan Türkiye'nin yeni logosu Kayserililer tarafından beğeniyle karşılandı.
Türkiye İhracatçılar Meclisi(TİM) tarafından hazırlanan Türkiye’nin yeni logosu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da katıldığı tanıtım program ile kamuoyuna tanıtıldı.
Üzerinde Osmanlı ve Selçuklu dönemlerini simgeleyen figürlerin yer aldığı Turkuaz renkli yeni logo üzerinde İngilizce “Potansiyeli Keşfet” sloganı dikkat çekiyor.
Kayserililerin yeni logo hakkındaki görüşleri ise şu şekilde.
Kayserili Seferan Özsoy(öğrenci): Yeni logo çalışmasının başarılı olduğunu belirterek: “Gelişen ve büyüyen Türkiye’nin böyle bir logaya ihtiyacı vardı. Dünya çapında markalaşmamız için bu tür simgelerimizi çok iyi kullanmalıyız. Diğer ülkelerde yaşayan insanlar alış veriş yaparken eşyaların üzerinde bizim logomuzu araması gerekiyor. Fakat yeni logo üzerinde ki figürler biraz daha net olabilirdi.” ifadelerini kullandı.
Yeni logo hakkında, Türk geleneğini yabancı ülkelere göstere bilecek bir logo çalışması olduğunu kaydeden Fatih Yılmaz: (öğretmen)“Yeni logo üzerindeki motifler, Türk geleneklerini yansıtıyor. Turkuaz rengi de yeni logoya ayrı bir değer katıyor. Fakat ülkemizin ihraç ettiği ürünlerin türüne gere logo üzerinde ki figürlerde değişiklik olsa daha etkili olacağını düşünüyorum. Örneğin ihraç ettiğimiz tekstil ürünlerinin üzerinde; geleneklerimizde yer alan dokuma figürleri, inşaat ürünlerinin üzerinde; Türk mimarisini çağrıştıran figürler, gıda ürünlerimiz üzerinde ise Anadolu tarımını simgeleyen figürler gibi değişiklikler yapıla bilir.
Türkiye’ni kendine özgü bir çalışma ortaya koyduğunu belirten Mustafa Payas(öğrenci) ise şu şekilde konuştu: “ Yeni logo üzerinde bulunan ‘Potansiyeli Keşfet’ sözü dış ülkelere karşı güçlü bir duruşun simgesi olabilir. Yeni logonun yırt dışında ülkemizi çok iyi temsil edeceğini düşünüyorum. Ama yeni logoda ‘TURKEY’ yerine ‘TÜRKİYE’ ifadesinin kullanılmasını tercih ederdim”.
Bir diğer Kayserili Mustafa Yeğrik(öğrenci) ise, Türkiye’nin marka ülke olma yolunda başarılı bir adım attığını vurgulayarak: “ Her geçen gün Dünyada ki etkinliği artan Türkiye’nin böyle bir logoya ihtiyacı vardı. Logo üzerinde kullanılan figürler milletimizin geleneklerini yansıtıyor. Bu nedenle Dünyaya duyuracağımız logoyu halkımızın çok iyi tanıması gerekiyor” şeklinde konuştu.
Yeni logoda kullanılan turkuaz renginin isabetli bir seçim olduğuna dikkat çeken Yunus Emre Yaşar: “ Turkuaz rengi milletimizle özdeşleşmiş bir renk. Türk milletini ifade eden bu rengin başarılı bir çalışma ile ülkemizin yeni logosunda kullanılması markalaşma yolunda önemli bir adımdır. Marka bir logo yapmak çok önemlidir fakat daha önemlisi üzerine logo koyabilecek ürünlerimizi artırmaktır. Beklentimiz ki yeni ürünlerimizle yeni logomuzla tüm dünyanın talep etiği bir ülke haline gelebilmek” dedi.
Büyük her ülkenin kendilerini simgeleyen b ir logosu olduğunu belirten Mehmet Yücel(mühendis): “Logo üzerinde bize ait değerlerin kullanılması çok doğru bir tercih. Hem halk yeni logoyu rahat benimsiyor hem de dış ülkeler Türkiye’nin zenginliğini bir kez daha görüyor” dedi.
Haber Türk’te çıkan habere göre yeni logonun özellikleri şöyle anlatıldı:
KÜFİ VE ELİ BELİNDE
Logonun karakteri oluşturulurken küfi yazı stili ve geleneksel kilimlerde yer alan eli belinde deseninden yararlanıldı. Ayrıca Turkey yazısının içinde bulunan desenlerde de çini sanatında kullanılan figürlerden esinlenildi. Yazıyı oluşturan 8 desenin her biri ayrı bir anlam içeriyor:
BÜYÜME: Ülkenin kesintisiz devam eden kalkınmasının mesajını veriyor.
SİNERJİ: Birlikte çalışma yeteneğini sergiliyor.
DÜNYA: Türkiye’nin dünyadaki konumunu güçlendirmesini anlatıyor.
BULUŞMA: Hem iki kıtanın hem de insanların Türkiye’de buluşmasını temsil ediyor.
HEM DOĞULU HEM BATILI: Türkiye’nin iki yönlü olmasını sergiliyor.
İNOVASYON: Yaratıcılığın ülkenin karakteristik özellikleri arasında yer aldığını gösteriyor.
BİRLİKTELİK: Ülkenin birliğini ve birlikte çalışma kabiliyetini belirtiyor.
UYUM: Türkiye’nin uyum sağlama özelliğini ifade ediyor.
Haber: Veli Gögebakan
Foto: Mesut Davarcı