KAHVALTININ VÜCÜDUMAZDA ETKİSİ - Özgen Eşel

KAHVALTININ VÜCÜDUMAZDA ETKİSİ


Sabah kalktığımızda kendimize yapacağımız iyiliklerden ilki kahvaltı yapmaktır. Çünkü gece boyunca çalışan vücudumuz sabah enerji depolamak ister. Bunun için kahvaltı yapmak çok önemlidir. Daha verimli bir gün geçirebiliriz. Kahvaltı yapmadığımızda ise vücut direnci düşer, daha çabuk hastalanabiliriz. Açlık hissinin yanı sıra yorgunluk, bitkinlik, dikkat dağınıklığı ve baş ağrısı hali de görülebilir. Ayrıca hızlıca yapılan kahvaltı veya geçiştirilen kahvaltı yani puaça çeşitleri hazır meyve suları boş kaloriden başka birşey değildir. Sadece açlığınızı bastırmaya yarar. Bu sebeple kan şekeriniz hızlı yükselip hızlı düşebilir.

GÜNÜN EN ÖNEMLİ ÖĞÜNÜ KAHVALTI..
Kilo vermek isteyenler için yapılan sağlıklı bir kahvaltı günün en önemli öğünü yerine geçer. Kan şekerini dengeler.  Ama kilo verdiriyor diye kahvaltıda yüksek basit karbonhidrat içeren besinleri tüketmemeniz gerekir. Protein ağırlıklı beslenmenizi öneririm.  Proteinli kahvaltı tokluk sağlayacağı için bir sonraki öğünde çok acıkmanızı engeller.

Her bireyler için çok önemli bir öğündür. Yapılan araştırmalar kahvaltının özellikle büyüme dönemindeki çocuklar ve gençler için çok önemli olduğunu göstermiştir. Çocukların okuldaki performansını etkiler. Her gün düzenli yapılan sağlıklı kahvaltı çocukların okuldaki başarısını artırmaktadır.

KAHVALTININ MUTLULUKLA BİR İLGİSİ VAR..
Kahvaltı vücudumuz dışında kendimize ayırdığımız dakikalar için mutluluk hormonlarını tetikliyor. Hem güne enerjik başlamamızı sağlıyor hem de pozitif olmamızı.. İnsanlarla iletişim de de rolü oldukça fazla..

KAHVALTIDA NELER YİYEBİLİRSİNİZ..
Mevsimine uygun yeşillikler mutlaka olmalı. Yine mevsimine göre domates, salatalık ve biber yemenizi öneririm.

Yumurta kahvaltıların olmazsa olmazı.. Az yağlı bir omlet yada haşlanmış yumurta.. Yüksek protein kaynağı..

İdeal beden ağılığınıza göre peynir çeşitleri ekleyebilirsiniz.

Ekmek seçimleriniz ise yine sağlıklı bireyler için tam buğday- kepekli tercih etmenizi öneririm.

Ayrıca pratik kahvaltı yapmak isteyenler yulaf, kuru meyve ve çiğ kuruyemişleri süt veya yoğurt ile tüketebilirler. Hem protein hem lif ihtiyacınızı karşılamış olursunuz.

Kahvaltısız güne başlamayın. Hem kendiniz için hem vücudunuz için ayıracağınız 10 dakika tüm gününüzün güzel geçmesini sağlayabilir. Kendiniz için bunu yapın..

Sağlıklı Günler..
 

YAZIYI PAYLAŞ!

YAZARIN SON 5 YAZISI
04Ağs
07Tem
02Haz
05May

RAMAZANDA BESLENME

04Nis