İsmail ARSLAN

Tek tip dayatması 

İsmail ARSLAN

'Tek tip' olgusu toplumsal yaşama aykırı politik bir paranoyadır. 

Tek tip algı, ne hukukta ne de eğitimde sosyal yaşam gereği mümkün değildir. 

Özellikle farklı kültürlerin bir arada yaşamaya mecbur olduğu toplumları tek tipe zorlamak akıl karı değildir.

Politika olmazı olur kılma adına tek tipe zorlayabilir; fakat her defasında bu zorlama toplumsal yaşamın bir yerinde patlama noktası oluşturur ve tüm o mühendislik harikası projeler allak bullak olur.

Tek tip, basit ve maliyetsiz yönetme ve yönlendirme için ihtiyaç duyulan bir argüman... İnsan onuru kavramına kireç sıva işte bu yönetme ve yönlendirme temayülü ile söz konusu oluyor. Onur, lütfedildiğince sahip olunan bir ziynet ise, ayının burnunda ve insanın boynunda aynı değere sahiptir.

Bir örnek varsa yaşamda, o gibi olma uğraşı, o olunsun ya da olunmasın; olma meraklısı asla kendi olamayacaktır. Olduğunu yaşatacak, var olamadan da toprak olacaktır. 

Böylesi, bir santim özgünlük fark ederse/ettirilirse, ya ölçüsünü alıp kefenler özü, fikri, tavrı; ya da dinine kitabına uymazsa, patlatır şehrin meydanında kıymetinin sahibini…   

Sürü sürü doğup, yığın yığın tepeleme gömülenler… Başkasının senfonisinin gıygıycıları… Beş para etmezliklerinin tek nedeni pahalarını öz elleriyle ucuzlatmaları…   

Bir kuzunun boğazı kesildiğinde, boğazımız için nelere kadir olduğumuzu biliriz Kuzunun başını okşayan müstakbel kasaptan nefret etmemek için geçerli tek bir nedenimiz yokken üstelik, açık açık şunu söyleyebiliyor: 'Beni sarar, beni kollar, okşar, beni barındırır... O benim her şeyim' Ve seni sonra terk ettiğinde!   Mal!   

Mal dediğinde biri ona, yüzünü kin ile buruşturan mal… Yumuşak sıfatlı dikenlere mayışan mal... Sert ve güçlüsüne yavşayan mal… O olmazsa şu olur malı. Bonservisi emanette mal. Ödeyenin malı... Madame mal Sinyor mal Övgü ile etlendirilir okşanırken ruhu... Çok fenasın övücü. Bu dâma düşmemek imkansız, düşüren için sadece o an istisna olmamak üzere... Düşme açıları farklı olur, bir de düşme şekli...   O kadar.  
 
Muhafazakar bildiğiniz gibi bir kelime değil. Aklınıza ilk gelen din bazlı bir şey... Ama değil... Tutucu anlamı. Bastığı yerden ayağını kaldırmazgil demek yani. Bir ateist bal gibi tutucudur en az bir mümin kadar... Bir vejetaryen örneğin, kralıdır muhafazakarlığın. 

Hali sabitleyen ve kımıldamayandır muhafazakar. Şunu tutuyorsa bunu tutmayanlar… Biri ile bozuksa civarı ile de bozuşanlar… Holiganlar… Meşrepçiler… Particiler… Israrcılar… Laikler… Komünistler… Türkü severler… Pop sevmezler… Bilumum izm sahipleri ve tabileri… Aynı tarz kitapları dönüp dönüp okuyanlar… Aynı yemekleri ısıtıp ısıtıp yiyenler… Sadakatsizliği yaşam biçimi haline getirenler muhafazakardır, en az sadakatte dirençliler kadar... İçkiye tutku ile bağlı olana neden muhafazakar değil dersiniz. Güneşe olan inancınız kadar inançla rahat rahat söyleyiniz o bir tutucudur.   Uyuşturucu müptelası olanlar, semazenlerden farksızdır literatürde. Halini koruyanların hepsi, tavrından geçmeyenler, takılıp kalanlar, at gözlüklüler, ideoloji canavarları, aşıklar, kitap koltukçular, tavlacılar, futbolseverler, klasik müzikçiler, bilumum ci cü çi çüler muhafazakar ordusunun rütbeleri farklı askerleridir.   

Bir kavramı oyuncak ettirmeme adınaydı tüm kelam…
*
İslamı kurtarmaya çalışırken, islamı yaşamaya fırsat bulamayan müslümanlardan kurtulduğunda islam, dünyaya bir nebze de olsa huzur gelecektir.

İslamı ahlaktan sıyırarak uydurdukları islam ideolojisine müşteri toplama peşindeki bezirganların çıkardığı gürültüden rahatsızlık duyan herkes gibi bendeniz de sadece önce ahlaka bakıyorum. O yoksa, isterse Arş'a çıksın laf ebesi, çok da tın...
*
Eğer sırtına bir eğer vurulmasına ses çıkarmadı isen, sırtına bir binene de sesin çıkmamalı.
*
Kutsalın sirayet etme özelliği vardır ve bununla kutsalını, kağnısına öküz kılmada mahirdir insan evladı.
Kutsal insan, kutsal devlet, kutsal baston, kutsal kase, kutsal bilmem ne... Mailis Nalars Sarpust Yazıtları MÖ 3421

Yazarın Diğer Yazıları