Bilim, Peygamber Aleyhisselam'dan bunca zaman sonra daha yeni fark etti. Kalpte kırk bin kadar hücre beyinle sinirler aracılığı ile direkt irtibatlı ve akledebiliyor bu hücreler.
Akıl kalpte nurani bir şuurdur, hak batıl arasını ayırt eder. Şuur gerçek ilham kalbe geldikten sonraki sezgi ve duygudur diye bildirene de hürmetlerimle.
*
Okumaktan, yeni bir şeyleri dağarcığına katmaktan, tahkikten, muhakemeden zevk almayanlar asla hukuk eğitimine yönelmesinler, zira hasbelkader mezun olmayı başarabilseler dahi, ahirinde seçecekleri mesleklerde hem kendilerine, hem de ilişikli olacakları her hayata zulmedeceklerdir.
Bizim eğitim öğretim mevzumuzun en ciddi handikapı ağız tadını en başta ciddiye almama temayülü ile, maddiyatı imar her sorunu çözerci yaklaşımı öğrencilere dayatmasıdır.
*
Hazreti Peygamber'in yaşayarak gösterdiği ahlak, Onun Yoluna inananların yaşamlarında hakim olmadan, huzurlu bir ömür hayaldir.
*
Türkiye'de din eğitimi ile ilgili Sünni Maturidi gelenek iddiasında ne kadar yapı varsa, hepsinin ortak açmazı, Maturidi ekolü diye Eşari ekolünu talim etmeleridir. Maturidi ekolu tahkik, didikleme, muhakeme ile kaimdir, Eşari kör itaat ile yol alır ki tüm Maturidi ekolü üzerinde olduklarını iddia eden tarikat ve cemaatlar esasen bu bağlamda koyu Eşaridir ve Arap örfünü islam diye sunanların hepsi de bu yapılardan çıkmaktadır. Mekasıt ilmi din ilimleri içerisinde en mühim olan iken, kör itaat üzere yol alan yapılarda en kerih görülen ve ihmal edilen bu ilimdir. Mesela Maturidi ekolüne göre taklidi iman sahihtir, lakin delil araştırmayan günahkardır. Mantığı şu, imanı içselleştir der Maturidi, kör bir teslim ile yetinme. Dikkat edin fetö de kör itaatin yüceltildiği bir yapı idi.
*
Amerika malzeme değiştirdi. Zaman ve zemin ayarlayarak mehdiyyun harekatına yatırım yapacak ve artık emelleri için Türkiye'ye yönelik olarak kendi kurgusu pkk'yı kullanmayacak. Kandil'i de size teslim ettim demelerinden önce, Suriye operasyonuna ara veren askerimizin bu arada oraya girmesi psikolojik üstünlük için isabetli olacaktır.
*
Şark'ın en ciddi açmazı, yitiği ne var ise, hepsinin Garp'ta ortaya çıkması. Adalet, insana saygı, bereket Şark'ın yitiği, Garb'ın variyeti.
Neden böyle oldu sorusu yasak olsa da, olan bu olunca, bu yasak, bir anlam ifade etmiyor.
Okumaktan, yeni bir şeyleri dağarcığına katmaktan, tahkikten, muhakemeden zevk almayanlar asla hukuk eğitimine yönelmesinler, zira hasbelkader mezun olmayı başarabilseler dahi, ahirinde seçecekleri mesleklerde hem kendilerine, hem de ilişikli olacakları her hayata zulmedeceklerdir.
Bizim eğitim öğretim mevzumuzun en ciddi handikapı, ağız tadını en başta ciddiye almama temayülü ile, maddiyatı imar, her sorunu çözerci yaklaşımı öğrencilere dayatmasıdır.
Halbuki yaşamda esas olan ağız tadıyla ömür sürmektir, ağız tadı yok ise, yaşamanın da bir anlamı yoktur.
*
Siyasilere zırt pırt onunla bununla fotoğraf çektirme yasağı gelmeli!
Bakıyorsunuz insanın idrakının kabul edemeyeceği suçları işleyenler, vakti zamanında poz vermişler onlarla ve bu görüntüler ile yol açmışlar kendilerine!