Türkiye'nin yeni kahramanları

İletişim Uzmanı Harun Emre Karadağ'ın son kitabı Marka Kahramanları Detay Yayıncılıktan raflardaki yerini aldı. Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi ve Maskotları anlatan yazarın kitabı, bu konuda ilk olma özelliği taşıyor.

Marka olmak önemli

“Marka olmanın ve markayı yönetmenin önemi önümüzdeki yıllarda hayati hale gelecek; artık kurumlar, firmalar, şehirler, ülkeler, üniversiteler ve sivil toplum örgütleri için marka olmak kaçınılmaz, markayı doğru yönetmek zorunluluk. Zira  marka güveni, kaliteyi, değer katmayı ve alanında farkını ortaya koymayı zorunlu hale getiriyor. Yazar “ülkemizde DAHA ÇOK MARKA olsun, MARKA KAHRAMANLARI ÇIKSIN DİYE bu konuyu okuyucuyla paylaştım.” diyor.

Maskotlar

“Her markanın bir karakteri olmalı! ”marka ve marka olma yolunda en önemli pazarlama iletişim aracı olan markalar ve maskotlarını örneklerle ele alıyor kitabında yazar. Başka dikkatimizi çeken yazarın kitap kapağı çok ilginç; takım elbise giymiş zürafa.  Zürafanın üstündeki üst spot sloganın “tüketicilerl markaların sinerjik iletişim dili”. Zürafa ve iletişim ilginç geldi bizlere.
“Her birimize zürafa dili deymeli!” Züro karakteriyle marka olmayı anlatan Karadağ “ Güçlü Markaların Yeni İletişim Tarzı: Zürafa Dili... Zürafa “Güçlü, akıllı, sabırlı, şık “ olmayı simgeler.Empati bir ilişkiyi ifade eder: Karşındakini anlar ona göre davranır. Kalpten gelen bir dildir; duyguların dilidir. Zürafa dili, dostane bir dildir: Hal dilidir, sevecendir.Asla sahte değildir. Anlayışlıdır. Duygu-daşlık değerinin sözcüsü. EN ÖNEMLİSİ SENDENDİR... Her birimize zürafa dili değmeli!” diyor.

Her markanın bir karakteri olmalı!

Kitaba çok önemli akademisyenler, tasarımcılar destek vermişler; kitap hem alaylı hem mektepli olmuş. “Her markanın bir karakteri olmalı! ”sloganıyla arka kapakta önemli Hocaların düşüncelerini paylaşmış. Hatta marka üniversite olma yolunda Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi’nin maskotunun mimarı nın yazar olduğunu öğreniyoruz.
Kitapla ilgili bilgilerini, sevgilerini ve hayallerini paylaşanlardan bazıları:

 PROF. DR. CANAN AY - Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü: Harun Emre Karadağ’ın çalışması, bu alanda katkı sağlayıcı, öncü bir çalışma olacak niteliktedir.

PROF. DR. RENGİN KÜÇÜKERDOĞAN - İstanbul Kültür Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi  Dekanı: Pazarlama iletişim ve marka üzerine uzmanlaşan Karadağ, marka iletişimi açısından son derece önemli bir konuyu ele almış ve en ince ayrıntısıyla  mercek altına yatırmıştır. Eminim ki, Harun Emre Karadağ’ın bu çalışmasını okuduktan sonra, markalar ve maskotlarına daha dikkat edeceğiz. Harun Emre Karadağ tarafından titizlikle, özveriyle hazırlanan bu yapıt, kanımca, marka üzerine sektörde ya da akademik ortamda çalışanlar için kaynak niteliğiyle yol  gösterici olacak, alanla ilgili önemli bir boşluğu dolduracaktır.

 PROF. DR. MANSUR HARMANDAR - Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Rektörü: Marka değerini güçlendirme için üniversitemiz önemli bir projeye daha imza atmıştır.Üniversitemizde oluşturduğumuz bir komite ile 9 aylık bir çalışma sonunda Türkiye’deki devlet üniversiteleri arasında ilk kez profesyonellerle çalışarak kendi maskotunu oluşturan üniversite olduk. Maskot olarak Dünyaca bilinen, Muğla’yı en iyi anlatan, tanıtan,  akılda kalıcı en güçlü simge Caretta Caretta’ya karar verdik.  “Maskotumuzun İsmi Ne Olsun?” yarışması ile maskotumuzun ismini “Bilgecan” olarak belirlendik. Bu projede büyük emeği olan  proje genel koordinatörü Harun Emre Karadağ’a teşekkür ederim.

 Bana markanı söyle sana…

Kitapta Karadağ, marka iletişiminde maskot kullanımı ele almamış, stratejik pazarlama, stratejik marka yönetimi, marka değeri, marka farkındalığı gibi konular da çalışmada yer vermiş. Maskotların oluşturulması ve sürecinde kullanılacak göstergeler ile ilgili bilgiler aktarır, çözümler ve yöntemler sunmaktadır. Markanızın ne durumda olduğunu bu bilgiler ışığında göre bilirsiniz.
Marka şehir olmak, mark ülke olmak, marka üniversite olmak ve güçlü marka olma da maskotların rolünü de yine kitabında görüyoruz. Başka bir dikkatimizi çeken kitapta Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi maskotunun oluşturmasının her aşamasını kitaptan öğreniyoruz. Harun Emre Karadağ tarafından titizlikle, özveriyle hazırlanan bu yapıt, kanımcızca, sektörde ve akademik ortamda çalışanlar için kaynak niteliğiyle yol  gösterici olacaktır.

 Marka kent olmaya maskotlarla yürümek…

Karadağ kitabında marka ülke olmak, marka şehir olmak, marka üniversite olmak ve güçlü marka olma yolunda paylaşımlarda bulunmuş ve önemli maskotları ayrıntılı incelemiş.
Özellikle yazarın kitabında marka ve maskot ilişkisini ayrıntılı ifade okuynmaya değer. Zira Marka olma yolunda iletişim kurma araçlarının önemi büyük... Bu araçlardan en önemlilerden biri maskotlar. Zira maskotlarla daha sıcak iletişim kuruluyor, maskotlar akılda kalıcı oluyor ve maskot hediyeliklerle o an ölümsüzleşiyor.

Bakmadan Geçme