Pasaportunu kaybeden ne yapmalı?

Pasaportunu kaybeden vatandaşımız kendisine en yakın pasaport birimlerine veya karakollara müracaat etmelidir.

Kayseri İl Emniyet Müdürlüğü birimlerini tanıtmaya devam ediyoruz. Bugün ki konuğumuz Pasaport Şube Müdürü 4.Sınıf Emniyet Müdürü Faden Başoğul müdürüm hoş geldiniz. Hoş bulduk Selda Hanım. **Müdürüm, Pasaport Şube Müdürlüğünde Vatandaşa Hangi Hizmetler Verilmektedir? a) Umuma mahsus, Hususi (yeşil) ve Hizmet Damgalı Pasaport müracaatı alınır. b) Pol net sistemi üzerinden Tahdit (yurt dışı çıkış yasağı) ekleme ve kaldırma işlemi yapılır. c) Giriş Çıkış kaydı ve Protokol belgesi (pasaport bilgileri) belgesi verilir. d) Pasaport, ehliyet ve silah ruhsatı alan şahısların idari nitelikte parmak izleri alınır. **Peki, Pasaport nedir? Kanunda belirlenen yetkili makamlarca verilen ve sahibine bir ülkenin milli sınırlarından diğer ülkeye geçmeyi sağlayan belgedir. **Kimler pasaport çıkartabilir? Her T.C. Vatandaşı nüfusa kayıtlı olduğu veya bulunduğu ildeki Emniyet Müdürlüğüne şahsen başvurarak pasaport çıkartabilir. Müdürüm, kaç tip pasaport vardır? 5682 sayılı Pasaport Kanununun 12’nci maddesine göre Türkiye Cumhuriyeti Devleti namına verilmekte olan 5 çeşit pasaport bulunmaktadır. 1- Umuma Mahsus Pasaportlar (Eski Lacivert yeni Bordo renkte) 2- Hususi Pasaportlar (Yeşil renkte) 3- Hizmet Pasaportlar(Gri renkte) 4- Diplomatik Pasaportlar (Eski kırmızı Yeni Siyah renkte- Dış işleri Bakanlığınca verilir) 5- Yabancılara Mahsus Pasaportlar **Pasaport müracaatında istenilen temel belgeler nelerdir? 1- Şahsen Müracaat 2- Nüfus Cüzdanının aslı (T.C.NO- olması zorunlu- 15 yaş üzeri fotoğraf olacak) 3- (2) adet biyometrik (arka fonu beyaz, ön cepheden çekilmiş) fotoğraf 4- Pasaport Cüzdan Bedeli ve Harcının yatırıldığına dair dekont. 5- Hususi ve Hizmet pasaportu alanlar için kurumundan yazı. 6- 18 yaşından küçükler için anne ve baba muvafakati **Pasaport harçları hangi bankalara yatırılır? Pasaport harçları ve defter ücretleri tüm bankalara ve İl Emniyet Müdürlüğü içerisindeki Maliye veznesine yatırılabilir. (Dekontlar 1 nüsha ve ıslak imzalı olmak zorundadır) **Pasaport harç miktarları ne kadardır? SÜRE HARÇ BEDELİ DEFTER BEDELİ TOPLAM ÜCRET 6 AY 105.80 82.50 188.30 1 YIL 154.70 82.50 237.20 2 YIL 252.40 82.50 334.90 3 YIL 358.40 82.50 440.90 10 YIL 505.00 82.50 587.50 (10 ıllık süre 18 yaşından küçüklere 5 yıllık süre olarak tatbik edilir.) ** Pasaportların süresi uzatılabilir mi? Çipli Pasaportlar verildiği süre kadar geçerlidir. Süresi biten pasaportların yerine yenisinin alınması gerekir. Yeni tip pasaportlarda süre uzatma(temdit) işlemi yapılmamaktadır. **Eski pasaportta bulunun geçerlilik süresi yeni pasaportta kullanılabilir mi? Eski ve yeni tip pasaportlarda bulunan geçerlilik süresi yeni pasaport başvurusunda bulunulması halinde süre aktarımı yapılmaktadır. **Bir şahıs geçerli kaç pasaport alabilir? Vatandaşlarımız isterlerse 2 adet geçerli pasaport alabilir ve kullanabilir. **Çocuklar annesinin veya babasının pasaportunun refakat hanesine kaydedilebilir mi? Yeni pasaportlar başvuru sahiplerinin yaşı gözetilmeksizin müstakil olarak düzenlenmektedir. Çipli pasaportlarda refakat hanesi bulunmamaktadır. **Pasaport başvuru işlemleri ne kadar sürmektedir? Başvuru işlemi istenilen belgelerin hazır olması halinde ortalama olarak 5-10 dakika içerisinde tamamlanmakta ve alınan belge ve bilgiler bilgisayar üzerinden tanzim merkezine iletilmektedir. **Pasaport kaç gün sonra alınabilir? Müracaatı tamamlanan pasaportlar online olarak Ankara’da bulunan Basım Merkezine gönderilmekte ve ortalama (7) gün içerisinde vatandaşlarımızın adresine kargo ile teslim edilmektedir. **Pasaportunu kaybeden vatandaşlarımız ne yapmalı? Pasaportunu kaybeden vatandaşımız kendisine en yakın pasaport birimlerine veya karakollara müracaat etmelidir. **İl merkezi dışında ilçelere pasaport müracaatında bulunabilir mi? Vatandaşlarımız, İl Merkezinde bulunan Pasaport Şube Müdürlüğü dışında Bünyan, Develi, Pınarbaşı ve Yahyalı İlçe Emniyet Müdürlüklerinden umuma mahsus (hususi-hizmet hariç) pasaport başvurusunda bulunabilir. İnterten pasaport müracaatı yapılabilir mi? Pasaport müracaatları internet üzerinden ya da vekâletle yapılamaz. Müracaat eden kişinin parmak izi ve imzasının alınması zorunlu olduğundan pasaport birimlerine şahsen müracaat esastır. Ancak “epasaport.egm.gov.tr” adresinden müracaat için randevu alınarak işlem yapılabilir. **Giriş çıkış ve protokol belgesi kimlere verilir? T.C. vatandaşlarının bizzat kendilerine veya vekâlet vereceği kişilere verilir. **Müdürüm son olarak giriş çıkış ve protokol belgesi müracaatında istenilen belgeler? Nüfus cüzdanının aslı ve müracaat dilekçesi. **Verdiğiniz kıymetli bilgiler için çok teşekkür ediyorum. Ben teşekkür ederim. **Yeni bir söyleşide görüşmek dileği ile hoşça kalın. Tuzlu Kahve Söyleşi: Selda AVCI

Bakmadan Geçme