• Haberler
  • Gündem

MAZLUMDER Yönetimi, İstanbul'daki STK'ları, ziyaret etti

Gazetemiz yazarı Ahmet Taş, MAZLUMDER Kayseri Yönetimi ile birlikte İstanbul'da bulunan sivil toplum kuruluşlarını ziyaret ederek, izlenimlerini yazdı.

14 – 15 Mart 2015 günlerinde İstanbul’da yapılacak olan MAZLUMDER GYK öncesinde bu şehirde hizmet veren sivil toplum kuruluşlarını ziyaret edip, tanışmak bilgi ve tecrübe paylaşımında bulunmak istedik.

Kayseri Gönüllü Kültür Kuruluşlarının Şubat ayı toplantısında vardığımız mutabakat çerçevesinde 12 Mart Perşembe günü MAZLUMDER Kayseri Şube başkan yardımcısı ve Yeni Akit Gazetesi Kayseri muhabiri Hacı YAKIŞIKLI ve Yardımeli Derneği Kayseri temsilcisi ve Hilalder yönetim kurulu üyesi Celil TEKCAN’la birlikte İstanbul Sabiha GÖKÇEN havaalanına ulaşmak üzere sabah saat 07.55 uçağı ile Kayseri’den havalandık

Kazasız belasız bir yolculuktan sonra saat 09.30 sularında Sabiha GÖKÇEN havaalanına indik. Havaalanı çıkışında bizleri Akabe Vakfının İstanbul’un Anadolu yakasındaki temsilcisi olan ASYADER ( Asya Eğitim, Kültür ve Yardımlaşma Derneği)’den bir arkadaşımız karşıladı.

Bizi karşılayan arkadaşla birlikte doğruca ASYADER hizmet binasına ulaştık. Maltepe semtinde bir caminin altında bulunan dernek binasında diğer dernek yetkilileriyle birlikte hem kahvaltı yaptık hem de ASYADER’in bu bölgede yaptığı eğitim, kültür ve yardım çalışmaları hakkında bilgiler aldık.

ASYADER yönetici ve gönüllüleri tüm gayretlerini ortaya koyarak bir yandan çocukların ve gençlerin eğitimi, diğer yandan yetişkin bay ve bayanların eğitimi ile ilgilenirken diğer yandan fakir ve muhtaçların, mağdurların ihtiyaçlarının karşılanması için ellerinden gelen çabayı göstererek yoğun bir gayretin içine girmişler. Allah ecirlerini bol versin, çalışan insanların sayısını, çalışmalarının bereketini artırsın.

ASYADER’de kahvaltımızı ve muhabbetimizi bitirince İstanbul’un Avrupa yakasına geçmek için vedalaşıp ayrıldık. Önce metro’ya daha sonra Marmaray’a binerek yaptığımız yolculuğun ardından yeni kapı istasyonunda Avrupa yakasına ulaştık. Metro ve Marmaray yolculuğumuz boğazın altından 20 - 25 dakika sürmedi. Bu güzel hizmeti İstanbul ve Türkiye insanına sunan Büyükşehir Belediyesini ve devlet yetkililerini tebrik ediyorum.

İstanbul’un Avrupa yakasında otelimize yerleştikten sonra ilk ziyaretimizi Araştırma Kültür Vakfına yaptık. Bu ziyaretimizde vakıf yönetim kurulu üyesi bizleri karşıladı, ilgilendi, ikramlarda bulundu. Vakfın çocuklar, gençler ve yetişkinlerin eğitimindeki çalışmaları, yayıncılık alanındaki faaliyetleri hakkında bilgiler verdi. Ayrıca burada sivil toplum kuruluşlarının birbiriyle olan ilişkileri, Kayseri Gönüllü Kültür Kuruluşlarının faaliyetleri ve İstanbul’da MAZLUMDER ve sivil toplum kurumları arasındaki ilişkilerden bahsetmenin ardından vedalaşıp ayrıldık.

Araştırma Kültür Vakfı ziyaretinin ardından ikinci ziyaret yerimiz AKDAV (Aksa Eğitim Kültür Yardımlaşma) ve Anadolu Platformu oldu. Aynı binada farklı katlarda hizmet veren bu kurumları ziyaretimizde Anadolu Platformu başkanı Turgay ALDEMİR,  Aksa Vakfı başkanı Ahmet ÇAMURLUOĞLU ve Anadolu Platformu sekreteri Mehmet ALPCAN ve diğer yetkililerle verimli görüşmelerimiz oldu.

Celil TEKCAN hocam ve Hacı YAKIŞIKLI kardeşimle beraber buraya yaptığımız ziyarette, bugün ve gelecekte Türkiye ziyareti, İstanbul’da ki sivil toplum kuruluşları arasındaki ilişkiler, Müslümanların oluşturduğu sivil toplum kuruluşları ile MAZLUMDER arasındaki ilişkiler ve Türkiye ile Dünyada MAZLUMDER’in yapması gereken hizmetler konusunda verimli görüşmeler yaptık. Ayrıca Kayseri’de ki sivil toplum faaliyetleri hakkında da bilgi paylaşımda bulunduk.

İstanbul’da üçüncü ziyaret yerimiz İHH (Uluslar Arası İnsani Yardım Vakfı) oldu. İHH’da yönetim kurulu üyesi ve başkan yardımcısı Yavuz DEDE, başkan yardımcılarından Hüseyin ORUÇ ve yönetim kurulu üyesi Said DEMİR ile İHH’nın Türkiye’de ki çalışmaları, yurt dışı çalışma ve projeleri. İHH’nın diğer sivil toplum kuruluşları ve MAZLUMDER ile ilişkileri konusunda karşılıklı bilgi paylaşımımda bulunduk, birlikte çay içip muhabbet ettik. Çoğu ile eskiye dayanan dostluğumuz olan bu insanlarla hasret giderip İHH’nın Anadolu’da ki faaliyetleri ve sivil toplumla ilişkileri konusundaki bilgi paylaşımı bizim açımızdan oldukça verimli oldu.

İstanbul’da ikindi namazını Fatih Camiinde eda etmenin ardından dördüncü ziyaret yerimiz MAZLUMDER İstanbul Şubesi oldu. MAZLUMDER’de İstanbul Şube Başkanı Cüneyt SARIYAŞAR ve diğer yetkililerle görüşüp çay içerken Irak’tan MAZLUMDER ile tanışmaya gelen insan hakları derneği yetkilileriyle de tanışıp görüştük.

MAZLUMDER’de ki ziyarette şube başkanı Cüneyt SARIYAŞAR MAZLUMDER  İstanbul şube kongresi ve mayıs ayı sonunda yapılacak genel kongre, MAZLUMDER ile diğer kuruluşlar arasındaki ilişkiler ile yaklaşan milletvekilli seçimleri konusunda görüş alış verişinde bulunduk daha sonra vedalaşıp ayrıldık.

MAZLUMDER İstanbul Şubesini ziyaretin ardından İstanbul’da beşinci ziyaretimizi Süleymaniye Vakfına yaptık. Burada vakıf başkanı Prof. Dr. Abdülaziz BAYINDIR hoca bizimle ilgilendi. Onunla birlikte ikram edilen kahvelerimizi içerken geçmişte Kayseri’de ve Türkiye’de birlikte yaptığımız Kur’an-ı Kerim meal bilgi yarışmasından bahsedip o zaman bize verdiği destek için teşekkür ettik. Günümüzde Müslümanların dini hayatta karşılaştıkları problemlerle ilgili sorular sorup cevaplar aldık. Süleymaniye Vakfı ziyaretinden Abdülaziz BAYINDIR hocaya veda ederek ayrılmanın ardından İstanbul’da altıncı ziyaret yerimiz Prof. Dr. Nihat BENGİSU oldu.

Nihat hocam genel cerrah, profesör bir doktor. Geçmişte uzun süre Kayseri Erciyes Üniversitesinde görev yaptı. Kayseri insanı üzerinde çok emeği var. Orada bulunduğu yıllarda  Vahdet Vakfı, Ribat Vakfı, MAZLUMDER Kayseri Şubesi ve Kayseri Gönüllü Kültür Teşekküllerinde başkanlık görevlerinde bulundu. Şu anda İstanbul fatih’te Akdeniz caddesindeki muayenehanesinde doktorluğa devam ediyor. Küçük çaplı ameliyatlar yapıyor. Akabe Vakfı ve Yardımeli Derneğinde katkıları olup, İstanbul’da hatırı sayılır akil bir insan.

Celil hocam ve Hacı YAKIŞIKLI kardeşimle birlikte Nihat BENGİSU hocamı Akdeniz caddesindeki muayenehanesinde ziyaret ettik. Birlikte kahve içip akşam namazını kıldık. Akşam yemeğinde Nihat hocama misafir olup Kayseri ve Türkiye’de ki siyaset, İslami çalışmalar ve sivil toplum çalışmaları konusunda güzel bir muhabbetimiz oldu. Aynı zamanda hasret gidermiş olduk.

Nihat hocamla akşam yemeğinden kalkıp birlikte otelimize doğru yürürken caddede daha önce Kayseri’ye davet edip Arap baharı konusunda konuşma yaptırdığımız araştırmacı, gazeteci yazar Turan KIŞLAKÇI bey’le karşılaştık. Ayaküstü yaptığımız sohbette hem hal hatır sorduk hem hasret giderdik. Turan Bey’le ummadık bir zamanda karşılaşmak ve muhabbet etmek güzel bir rastlantı idi.

Turan KIŞLAKÇI Bey’le vedalaştıktan sonra Nihat hocamla muhabbet ederek Aksaray metro durağına kadar yürüdük. Nihat hocam metro ile evine gitti, bizde otelimize dönüp yatsı namazını eda etmenin ardından istirahata çekildik.