Kazakistan Kurban izlenimleri (3)

Gazetemiz yazarı Ahmet Taş Kurban Bayramı'nı Kazakistan'da geçirdi. Taş, Kazakistan izlenimlerini Kayseri Gündem okuyucuları için kaleme aldı.

26 Eylül Cumartesi Bayramın 3. günü

Bugün ilk işimiz dün aldığımız 14 hisse (2 sığır) kurbanı kesmek oldu. Öğle ezanı okununcaya kadar kurbanları kestik daha sonraki 2 saat içinde de parçalama ve paylara ayırmayı bitirdik. Akabinde payları dağıtım yerlerine ulaştırmaya başladık. Bugünkü payların bir kısmını Alma Ata’nın doğusunda 1.5 saatlik mesafede olan Kayşugah şehrindeki yetimhaneye götürdük.

Kayşugah şehri aynı adı taşıyan gölün kenarında kurulmuş güzel bir şehir. Burada devlete bağlı olmayan tamamen hayırseverlerin desteği ile yürüyen 70 adet erkek yetim çocuğu ve genci barındıran bir yetimhane var.

İlkokul 1. sınıf ayarındaki yetimler buraya alınıyor ve lise son sınıfa kadar burada eğitim ve öğretimleri devam ettiriliyormuş. Önce okul idarecileriyle görüşüp hediyelerini takdim ettik. Daha sonra öğrencilerle görüşüp bayramlaştık. Buraya ayırdığımız kurban paylarını teslim ettik, okul hakkında bilgiler aldık. Vaktimiz az kaldığı için fazla kalmadan vedalaşıp ayrıldık.

Bu akşam bir davete icabet edecektik o sebeple Alma Ata’ya erken döndük. Alma Ata’lı olup İstanbul’da Akabe vakfının Kur’an okullarında eğitim görmüş olan Yıldız kızımız ailesiyle tanıştırmak için yemeğe davet etmişti. Onu kırmamak ve onore etmek için davetine icabet ettik.

Yıldız kızımız gayretli pırıl pırıl Müslüman bir Kazak kızı. Bizi davetteki amacı babası, abisi sultan ve annesiyle bizleri tanıştırmak, Türkiye hakkında sorular sormak, ailesine bilgiler ulaştırmak idi.

Yemek boyunca Sultan kızımızın hem ailesi ile tanıştık hem de İstanbul’da eğitimini tamamlayıp Alma Ata’ya döndükten sonra burada yapmak istediği eğitim çalışmaları hakkında fikir alışverişinde bulunduk. Daha sonra hep birlikte Alma Ata’yı kuşbakışı seyretmek için Aladağların yamacındaki şehre çıkıp serin havada şehri seyrettik.

Bu akşam medeni bu Kazak ailesiyle geçirdiğimiz vakit çok hayırlı oldu diye düşünüyorum. Biz onlara misafirperverlikleri için ve tanıştığımız için memnuniyetimizi bildirdik, onlarda kendilerine zaman ayırdığımız için teşekkürlerini bildirdiler. Karşılıklı memnuniyet ile Yıldız kızımızın ailesinden ayrıldık. Daha sonra Darhan’ın evine geldik. Gündüz bize hizmet eden, kurbanların kesimine destek veren gençler orada imiş, onlara da teşekkür ettik. Evlerini bu bayramda bizlere açan Kazakistan kurban faaliyetimizde bir merkez olarak kullandığımız Darhan ailesine de 3 günden beri bize hizmet ettikleri için teşekkür edip Allah razı olsun dedik. Bugün burada son günümüz idi. Nasip olursa gece saat 03.00’te evden ayrılıp havaalanına geçeceğiz. Bu yüzden misafirhaneye dönüp yolculuk için hazırlığa başladık.

27 Eylül Pazar - Bayramın 4. günü

Bugün sabah 06.45’te kalkacak THY uçağına binip yola çıkacağız. Bu sebeple erkenden hazırlıklarımızı tamamladık. Darhan’da bizimle beraber misafirhanede kaldı. Zira bizi havaalanına o götürecekti. Sabah 04.30 da havaalanının yolunu tuttuk. Sabah namazını havaalanının derme çatma mescidinde eda ettikten sonra uçağa geçtik ve 06.45’te havalanan uçağımızla Türkiye’nin yolunu tuttuk. Uçakta oturduğum koltuk pencere kenarı olduğu için uçsuz bucaksız Kazakistan topraklarını, kurumaya yüz tutmuş Aral Gölünü, Hazar Denizinin Kuzey kıyılarını, yalçın kayalıklı gür ormanlı Kafkas Dağlarını, Karadeniz’i, Türkiye’nin Kuzeyi Karadeniz’in güneyindeki Türkiye topraklarını kuşbakışı olarak dere tepe, çöl, orman bitki örtüsü yönleriyle seyretme imkanım oldu.

5 buçuk saatlik keyifli bir yolculuğun ardından sabah 09.10’da uçağımız İstanbul Atatürk Havaalanına indi.

2015 yılı Yardımeli Derneği Kurban organizasyonu ile birlikte Kazakistan’a gittiğimiz Konyalı yol arkadaşlarım Bahri ve Ahmet Hamdi Beylere, İstanbul’dan katılan Mustafa AYDIN Bey’e, ilgileri için çok teşekkür ediyorum. Kazakistan’da bize yardımcı olan Darhan, Yargali ve arkadaşları ile Azize Hanım ve eşi Elmas’a, yetimhane sorumlusu bilge kadın Amina Hanım’a, bizi misafir eden Yıldız kızımıza, babası, annesi ve abisi Sultan’a ilgileri için teşekkür ediyorum. Bu yılki kurban organizasyonuna katılmama vesile olan Kayseri temsilcilerinden Celil TEKCAN hocaya, Yardımeli’nin merkez yöneticilerinden Hasan HAFIZOĞLU hocama da ayrıca teşekkürlerimi bildiriyorum.

Kazakistan, tevhidi düşünceye sahip, İslam’ı tebliğ etmeyi kaygı edinen Müslümanların asla ihmal etmemeleri gereken bakir bir bölge ve toplum. Bu bölge asla ihmal edilmemeli, elden gelen her türlü yardım buradan esirgenmemeli diye düşünüyorum.

2015 Kurban Bayramı ve faaliyetler İslam Ümmetine hayır, bereket ve güzellik getirsin. Amin