KAYSERİ'DE Kİ O KAZA BİZE DERS OLDU
Yolcu otobüslerinde de emniyet kemeri zorunlu hale geldi Geçtiğimiz aylarda meydana gelen kazalarda Kayseri'de 21, Sivas'ta 9 kişinin yaşamını yitirmesi, yolculuklarda emniyet kemerinin önemini yeniden gündeme getirdi.
Otobüs kazalarında 30 vatandaşın hayatını kaybetmesi üzerine şehirlerarası otobüslerde emniyet kemeri kullanımı zorunluluğunun yeni yayınlanan Karayolları Trafik Yönetmeliği ile zorunlu hale getirildi. Verilen kararın yolcuların can güvenliği açısından önemli olduğunu ifade eden Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Başkanı Fevzi Apaydın, “Basit bulup, önemsemediğimiz önlemler aslında hayat kurtarıyor. Kaza yapan otobüslerde hayatını kaybeden vatandaşlarımız emniyet kemeri kullansalardı belki yüzde 70’i hayatta olabilirdi” dedi.
Emniyet kemerinin kaza halinde hayat kurtarmak için geliştirilmiş önemli bir araç olduğunu hatırlatan Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Başkanı Fevzi Apaydın, sürücülerin emniyet kemeri ikaz sistemi susturmak için aparat takmak yerine, emniyet kemerlerini takmaları gerektiğini belirtti. Yeni yayımlanan Karayolları Trafik Yönetmeliğinde yapılan değişiklikle; ‘Otomobillerin, arazi taşıtlarının, kamyonet, kamyon ve çekicilerin, M2 ve M3 sınıfı minibüs ve otobüslerin bütün koltuklarında "Emniyet kemerinin bulundurulması ve kullanılması zorunludur. Yalnız araç dururken kullanılan koltuklar ile ayakta da yolcu taşıyan M2 ve M3 kategorisi Sınıf A ve Sınıf 1 otobüslerde, koltuklarda, emniyet kemeri bulundurulması zorunlu değildir. Ayrıca yerleşim yeri içinde ticari amaçla yolcu taşımacılığı yapan M2 ve M3 sınıfı minibüs ve otobüsler (umum servis araçları hariç) ile dolmuş otomobillerindeki yolcuların da emniyet kemeri kullanma zorunluluğu bulunmamaktadır.’ kararı alındı.
Resmi Gazete’de yayımlanan Karayolları Trafik Yönetmeliği ile yeni düzenlemeler kapsamında şehir yaşamında saygı göstergesi kabul edilen sağa ve sola dönüşlerde, kurallara uygun olarak geçiş yapan yayalara, varsa bisiklet yolundaki bisikletlilere ilk geçiş hakkını vermemek artık 20 ceza puanına tabi olacak.
Öte yandan, uyuşturucu veya uyarıcı maddeleri almış olan sürücüler ile kanlarındaki alkol miktarı 0.50 promilin üzerinde olan hususi otomobil sürücülerinin ve kanlarındaki alkol miktarı 0.20 promilin üstünde olan diğer araç sürücülerinin karayolunda araç sürmelerine müsaade edilmeyecek. Ayrıca geriye doğru beş yıl içinde sürücü belgeleri birinci defasında altı ay, ikinci defasında iki yıl, üç veya üçten fazlasında ise her seferinde beşer yıl süreyle geri alınacak.
Tespiti için teknik cihaz kullanılmasını kabul etmeyen ve bu nedenle hakkında işlem yapılan sürücülere 2 bin 78 Türk Lirası para cezası kesilerek, araç kullanmaktan men edilecek