Fıkra gibi bankacılık
Müşterisinden 'dekont ücreti' adı altında 5 lira alan Akbank, tüketici hakem heyeti kararı üzerine parayı iade etmemek için Tüketici Mahkemesine 226 lira masrafla dava açtı. Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin bankanın fıkra gibi uygulaması karşısında Akbank Kayseri Merkez Şubesi önünde basın açıklaması yaparak yardım kampanyası başlattı. Açıklama sonunda Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Ergün Sezer'in yardım kutusunda toplanan paraları banka güvenlik görevlisine vermeye çalıştığı an ilginç görüntülere sahne oldu.
BDDK’nın son düzenlemeleriyle tüketiciyi koruyan kararlarının ardından bankalar değişik isimlerde müşterilerden para kesintileri yapma çabasına giriyor. Yaptığı işlem sonrasında müşterisine hesap işlem belgesi vermesi zorunlu olan bankalar, tüketiciden ‘dekont ücreti ‘ adı altında para almaya başladı. Bu uygulamayı haksız bulan Akbank müşterisi konuyu Tüketici Hakem Heyetine götürdü. Heyet bankanın parayı iadesine karar verdi. Tüketici Mahkemesine 226 lira masraf ederek dava açan Akbank, hakem heyetinin kararının iptalini ve paranın iadesine ihtiyati tedbir konulmasını istedi. Akbank Kayseri Merkez Şube önünde yönetim kurulu üyeleriyle yaptığı basın açıklamasında bankanın tutumunu eleştiren Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, tüketiciye 5 lira para iadesini vermek istemeyerek sıkıntıya düştüğünü belirttiği Akbank için yardım kampanyası başlattıklarını söyledi.
Banka önüne yardım kutusu koydular
Akbank’ın Bankalar Caddesi’ndeki merkez şubesi önünde yönetim kurulu üyeleriyle bankanın tüketici karşısındaki tutumunu eleştiren Mahmut Şahin,” Bankalar kar etme şekillerini çok iyi bilen ve bunu profesyonel danışmanlarıyla başarılı şekilde yürüten kurumlar haline geldi. Bu kar etmenin başında da banka işlemleri için zorunlu verilmesi gereken dekont ücretleri gelir. Küçük bir kağıda 5 liradan 100 liraya kadar ücret alan bankalar var. Akbank bu işi bir adım ileriye taşıdı. Tüketiciden beş lira dekont ücreti kesince müşterisi Tüketici Hakem heyetine başvurdu. Heyet paranın iadesine karar verince Akbank hakem heyetinin kararının iptali için Tüketici Mahkemesine dava açtı. Dava açma hakkıdır. İlginç olan bankanın 5 liranın ödenmesini engellemek için mahkemelere 226 lira para harcamış olmasıdır. 5 lirayı tüketiciye vermemek için ciddi bir gayret içine girmiş. Mahkemeden tedbir kararı alarak tüketiciye parayı iade etmeme çabasına girdi. Tüketiciye 5 lira ödememek için sıkıntıya giren Akbank’a yardım etme ihtiyacı hissettik. Yardım kutusuna ilk parayı biz atacağız” dedi.
5 lira paranız bizde!
Açıklama sonrasında karton kutu üzerine ‘Yardım Kutusu’ yazan Tüketiciler Birliği Yönetim Kurulu Üyeleri ceplerindeki metal paraları çıkarak temsili yardım kutusuna attı. Banka yetkililerine seslenen Mahmut Şahin, ”Tüketiciye vermemek için uğraştığınız parayı yardım kampanyasıyla topladık. Paranız bizde! İstediğiniz zaman alabilirsiniz ve kasanıza koyabilirsiniz. 5 lira için mahkemeleri uğraştırmaktan ve oyalamaktan vazgeçin” diyerek çağrıda bulundu.
Toplanan para güvenlik görevlisine verilmeye çalışıldı
Basın açıklaması tamda bitti derken plan dışı bir hareketle temsili yardım kutusunda biriken paraları alan Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Ergün Sezer, metal paraları Akbank güvenlik görevlisine vermeye çalıştı. Ne olduğundan haberi olmayan görevli şaşkınlık içerinde eline bırakılan parayı Ergün Sezer’e iade etti. İkili arasında yaşananlar basın mensupları ve Tüketiciler Birliği yönetimi arasında gülüşmelere neden oldu.
Haber : Ahmet Bolat