ERÜ'de sınıf öğretmenlerine demokrasi eğitimi

Avrupa Birliği destekli, Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından yürütülen 'Sınıf Öğretmenlerinin Demokrasi ve İnsan Hakları Konusunda Eğitimi' başlıklı projenin kapanış toplantısı yapıldı.

ERÜ Eğitim Fakültesi Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen toplantıda eğitim projesinin sonuçları üzerine değerlendirmeler yapıldı. Proje koordinatörü Doç. Dr. Mustafa Öztürk yaptığı konuşmada eğitim projesinin içeriği hakkında bilgiler verdi. Öztürk; “ Bu proje, Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin proje koordinatörlüğünü yaptığı bir proje. Proje, ‘Sınıf Öğretmenlerinin Demokrasi ve İnsan Hakları Konusunda Eğitimi’ başlıkla 18 aylık bir süreçte gerçekleşti. Proje ortağımız ise Karadeniz Teknik Üniversitesi. Ortak üniversitemizden gelen uzmanımız, Melikgazi ve Talas ilçelerindeki ilkokul öğretmenleri, okulumuz öğretim üyeleri ve öğrencilerimize ‘Sistem İçinde Birey: Haklar, Özgürlükler ve Demokrasinin Eğitimi’ hakkında eğitim semineri verecek. Bu vesileyle projenin kapanışını gerçekleştirmiş olacağız” dedi.
Projenin yapılma nedenlerinden de bahseden Öztürk, ilköğretim dördüncü sınıflara demokrasi, yurttaşlık ve insan hakları adında yeni bir ders koyulduğunu, bu dersin gelecek seneden itibaren okutulmaya başlatılacağını belirtti. Öztürk; “ Hali hazırda böyle bir ders konulmasına rağmen öğretmenler bu konuda herhangi bir eğitime tabi tutulmamışlar. Bizde bu durumdan dolayı öğrencilere ve öğretmenlere yardımcı olabilme amacıyla onların derslerde kullanabileceği türde etkinlikler ve materyaller geliştirmek üzere bu projeye başlattık” dedi.
Toplantıda; "Sistem İçinde Birey: Haklar, Özgürlükler ve Demokrasinin Eğitimi" konulu seminer düzenlendi. Konuşmacı olarak Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet Palancı Türkiye’deki eğitim sisteminin değerlendirmesini yaptı. Eğitim sistemi üzerinde karar vermek için uluslararası değerlendirmelere ve karşılaştırmalara bakmak gerektiğini belirten Palancı; “ Eğitimde ülke olarak neredeyiz, kendimizi konumlandırmamız gerekiyor. Eğitim için ne kadar para harcıyoruz, ne kadar motivasyona sahibiz bunlarla ilgili birçok yorum ortaya çıkabilir. Bir medeniyet toplumuyuz, uzun bir geçmişimiz ve tarihi bir perspektifimiz var. Bunlar bizleri farklı yönlere kanalize edebiliyor. Ancak uluslararası değerlendirmelere bakmadan eğitim alanında karar alınmaması gerekir.” dedi.
Bir araştırmacının Türkiye eğitim sistemi hakkında çalışmasını da paylaşan Palancı; “Türkiye’deki çocuklar; toplamda okuduğunu anlama, toplamda okuduğunu çözme, toplamda matematik öğrenme ve bilgi birikimi açısından beşinci ülkeler sıralamasında” olduğunu belirtti. “Türkiye’de öğrenciler motivasyon, akıl yürütme ve akıl yürütme becerilerini kullanmada dünyanın birinci ligindeler ve bu dikkat çekici bir sonuç” dedi.
Bir buçuk saat süren seminerin ardından program son buldu.

Bakmadan Geçme