BİNA YÖNETİMİNDE PROFESYONELLİĞE DOĞRU

Kayseri'de ilk Türkiye'de ise yönetimle ilgili kurulan 2. dernek olan Apartman Site ve İş Merkezi Yöneticileri Derneği (ASİYODER) Kayseri'de profesyonel yönetim bilincini yaygınlaştırmayı hedefliyor.

   Geçtiğimiz Kasım Ayı’nın 20’sinde kurulan ASİYODER Kayseri’de 30’a yakın bina yönetimi alanında hizmet veren kuruluşlara öncülük ederek Kayseri’de profesyonel yönetim bilincini yaygınlaştırmayı hedefliyor. Derneğin Kurucu Başkanı Harun Bayırdar, binalarla ilgili yapılan bazı yanlış uygulamaların olduğunu söyleyerek bunların eksik bilgilerden kaynaklandığını belirtti. Bayındar, bu eksik bilginin giderilmesi doğrultusunda derneğin kuruluş amacını “Kat Mülkiyeti Kanunu ve Bina Yönetimi ile ilgili bilincin ülke çapında yaygınlaştırılması ve süratle ülke yararına katkıda bulunulması için ilgili Merciler, Kurumlar, Kuruluşlar Toplumsal Organizasyonlar nezdinde girişimlerde bulunmak, sonuçlarını oluşturmak ve Apartman Site Rezidans ve Toplu Yapı Yöneticilerini ilgili platformlarda temsil etmek. Üniversiteler, Araştırma ve Geliştirme Kuruluşları vb. bilimsel örgütler ile diyalog kurularak işbirliği ortamı oluşturmak.” şeklinde açıkladı.

Bayırdar, ayrıca bu sektörün hızla geliştiğini ve önümüzdeki yıllarda hızla yaygınlaşacağını belirterek bu nedenle de dernekleşme ihtiyacı duyduklarını söyledi.

Sorunların temelinde maddi anlaşmazlıklar var

Bina Yönetimi ve Danışmanlığı sektörüne ilişkin bilinmeyenleri ve merak edilenleri bu alanda Kayseri’nin öncü firmalarından olan Feza Bina Yönetim Danışmanlığı Genel Koordinatörü Mehmet Özbebit de; “Aynı binada yaşayan insanların arasında yaşanan sorunların temelinde maddi anlaşmazlıklar var. Bu yüzden biz öncelikli olarak binaların mali tablolarıyla ilgilenmekteyiz. Aidatların toplanması, bina faturalarının ödenmesi,  hukuksal, sosyal ve kültürel faaliyetler, yönetim danışmanlığı olmak üzere birçok konuda danışmanlık hizmeti yürütüyoruz.” dedi. 

“10 bin konuta hizmet vermekteyiz”

An itibariyle 10 bin konuta hizmet verdiklerini dile getiren Özbebit sistemin işleyişi hakkında da bilgiler verdi. Özbebit, “Gerekli anlaşma sağlandıktan sonra bina sakinlerinin genel kurulda karar almalarını bekliyoruz. Alınan karar doğrultusunda binaya ait evrak ve defterler bize getiriliyor. Bize teslim edilen bu evraklar ile biz binanın işletme projesini hazırlıyoruz. Bizimle çalışan insanlar online sistemimiz üzerinden istedikleri gün istedikleri saatte binalarının parasal hareketlerini takip edebiliyorlar' diye konuştu.

'Kıdem tazminatı tartışmasını ortadan kaldırdık'

Sunmuş oldukları hizmetler ile birilikte bina görevlilerinin puantaj defteri, kıdem tazminatı ve fazla mesai ücretinin takibi gibi konularda yaşanan sıkıntılar ortadan kalktığını söyleyen Özbebit, ' Özellikle kıdem tazminatı konusunda açmış olduğumuz hesaplarda görevlilerin kıdem tazminatları aylık olarak bu hesaplara yatırılarak bu konu üzerinde ki tartışmaları ve haksızlıkları ortadan kaldırmış oluyoruz' dedi. Bina yönetiminin dışında biliyorsunuz en çok şikâyet ettiğimiz konulardan biride bina sakinlerinin bir birilerini tanımaması diyen Özbebit,  sms sistemleri ile binada olan düğün ve cenaze gibi durumlarda bilgi mesajları atarak sosyal sorumluluk anlamında da üzerimize düşeni yaptıklarını söyledi.

Haber: Bünyamin Gültekin

Fotoğraf: Şerif Arslan

Bakmadan Geçme