VODAFONE'DA BÜYÜMENİN LOKOMOTİFİ DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE VERİ GELİRLERİ OLDU
Dijital Dönüşüm Hareketi ile Türkiye'yi uçtan uca dijitalleştirmeyi hedefleyen Vodafone Türkiye, 2014-15 mali yılının 3. çeyreğinde istikrarlı büyümesini sürdürdü. 21 çeyrektir kesintisiz çift haneli büyüyen şirketin veri gelirlerindeki %73'lük artış öne çıktı. Diğer yandan şirketin faturalı abone sayısı ve kurumsal mobil servis gelirlerindeki artış performansı dikkat çekti.
5 Şubat 2015, İstanbul – Vodafone Türkiye istikrarlı büyümesini 2014-15 mali yılının üçüncü çeyreğinde de sürdürdü. Ekim-Aralık 2014 dönemine ait 3. çeyrekte şirket; servis gelirlerini geçen yılın aynı dönemine göre %11,8* artırdı. Böylelikle şirket, 21 çeyrektir** kesintisiz çift haneli büyümesini devam ettirdi. Vodafone Grubu'nun Eylül 2013'te ilan ettiği ve 2016 yılının Mart ayına kadar sürecek yatırım hamlesi 'Project Spring' ile Türkiye'de yatırımlarına hız veren şirketin istikrarlı büyümesi devam etti. Büyümenin lokomotifi ise veri kullanımındaki artış etkisiyle veri gelirlerinde yükselme ve faturalı abone sayısı ile kurumsal mobil servis gelirlerindeki artış oldu.
Vodafone Türkiye, Ekim-Aralık 2014 dönemini kapsayan 2014-15 mali yılı 3. çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Sonuçlara göre çift haneli büyümesini 21. çeyrekte** de sürdüren şirket, servis gelirlerini geçen yılın aynı dönemine göre %11,8 artırdı. Böylece şirketin 3. çeyrekte servis gelirleri 1,5 milyar TL'ye ulaştı.
Veri kullanımı %137 arttı
Vodafone'un, Türkiye'yi uçtan uca dijitalleştirmek üzere yürüttüğü stratejik program Dijital Dönüşüm Hareketi'nin etkisiyle şirketin finansal sonuçlarında veri gelirlerindeki artış dikkat çekti. 3. çeyrek itibariyle akıllı telefon penetrasyonunu %41,8'e çıkaran şirket, veri gelirlerini geçen yılın aynı dönemine göre %73 arttırdı. Vodafone Türkiye abonelerinin veri kullanımı geçen yılın aynı dönemine göre %137 artarak üçüncü çeyrekte toplam 21,9 milyar megabyte'a ulaştı.
2014-15 mali yılının 3. çeyrek sonu itibariyle Vodafone Türkiye'nin abone sayısı 20,5 milyon olarak gerçekleşirken, şirketin faturalı abone bazının oranı %40,6'ya ulaştı. Vodafone RED tarifeleri şirketin faturalı abone bazındaki büyümesinde öne çıktı. Faturalı abone sayısı geçen senenin aynı dönemine göre 1 milyonun üzerinde net abone artışı ile 8,3 milyona ulaştı.
Kurumsal mobil servis gelirlerinde %14'lük artış
Türkiye'de işletmelerin dijital haritasını çıkarmak ve ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla Yarına Hazırım Platformu'nu hayata geçiren şirket, kurumsal alanda da istikrarlı büyümesini sürdürdü. Vodafone Türkiye kurumsal mobil servis gelirlerini mali yılının 3. çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre %14 artırdı.
Müşteri memnuniyeti ile 'Türkiye'nin en çok tavsiye edilen mobil operatörü'
Vodafone Türkiye, müşteri memnuniyeti odaklı programı sayesinde Net Tavsiye Skoru'ndaki*** lider konumunu bu çeyrekte de sürdürdü.