Und, Türkiye'yi Göreve Çağırıyor

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Başkan Yardımcısı Ergün Bilen, yaklaşık 10 gündür Bulgar ve Türk kapılarının kapalı olduğunu belirterek ciddi sıkıntılar yaşadıklarını söyledi.Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Başkan...

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Başkan Yardımcısı Ergün Bilen, yaklaşık 10 gündür Bulgar ve Türk kapılarının kapalı olduğunu belirterek ciddi sıkıntılar yaşadıklarını söyledi.

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Başkan Yardımcısı Ergün Bilen, 'Uluslararası Nakliyeciler Derneği'nin son 1 yıla dayanan sıkıntıları var. Aslında bu olay artık Uluslararası Nakliyeciler Derneği meselesinden de çıktı, bu olay şu anda Türkiye'nin meselesi oldu. Ulaştırma Bakanlığımızla birlikte son 6 aydır yoğun çabalar harcamaktayız. Hatta 6 ay önce Kapıkule'de, İpsala'da geçişlerde 15-20 kilometrelere varan kuyruklar olmuştu. Bu, tamamen Bulgar hükümetinin ve 2 tane Bulgar nakliyecisinin kendi çıkarları doğrultusunda yaptığı hareketlerden dolayıdır. Türk nakliyecisinin ve ihracatçının yaşadığı sıkıntılar neler? Tamamen Bulgar politikasından kaynaklanan, Bulgar makamlarının orada bulunun 2 tane özel şirketin kendi aralarındaki anlaşmasından kaynaklanan bir şeydir. Bunlar Avrupa Birliğine taşımaları engellemek açısından keyfi olarak kendi çıkarları doğrultusunda kanunsuz uygulamalar yapmaktadır. Bu da Türk nakliyecileri ciddi anlamda sıkıntıya sokmuştur. Bu Türk ihracatına ve sanayisine vurulan bir darbedir' diye konuştu.

'Türk TIR'larının Bulgaristan'a giriş ve çıkışları kapatılmış durumda' diyen Bilen, 'Oradaki kapılar kapatılmış durumda. Neden kaynaklanıyor? Bulgar makamları ile Türk makamlarının görüşmesinde normalde 150 bin kotamız olan geçiş belgesi sayısını şu anda Bulgar hükümeti önce 5 bin geçiş belgesine, sonra biraz sıkıştıklarında 10 bin geçiş belgesine çıkardı. Bu belgeler hem ihracatçıya hem sanayiciye hem de nakliyeci olan bizlere yetersiz. Şu anda Avrupa Birliği nezrinde yapılan taşımalarda Bulgar hükümeti Türk TIR'larını engelleyemez. Bu yasalara uygun değil. Bunlar büyük bir suçtur. Bu konuda Bakanlığımız bize ciddi manada destek veriyor ancak Türk ve Bulgar tarafı kapılar kapalı durumda. Burada Bulgaristan hükümeti suç işlemektedir' şeklinde konuştu.

Türk nakliyecisinin çeşitli problemler yaşadığını belirten Bilen, 'Türk nakliyecisi olarak Bulgaristan'a geçiyorsun para ödüyorsun, Romanya'ya geçiyorsun para ödüyorsun, Macaristan'a geçiyorsun para ödüyorsun. Şu anda Avrupa'nın en yeni filosu Türkiye'de var. Türkiye'de Avrupa'nın TIR filosundan daha geniş bir filoya sahibiz. Şimdi Avusturya ne yaptı? 'Avrupa Birliği'ne üye değilsiniz, trene bineceksiniz' diyor. Biz şu an Bulgar TIR'ları ile baş edemiyoruz. Bulgaristan TIR'ları Türkiye'ye boş geliyor. Türk mallarını alıp ülkelere götürüyor. Avrupa Birliği üyesi olduğu için Bulgaristan'a para ödemiyor, Romanya'ya para ödemiyor, Macaristan'a para ödemiyor, Avusturya'ya para ödemiyor. Kafadan Türk nakliyecisinden bin, bin 500 euro bir adım önde işe başlıyor. Biz Avrupa Birliği üyesi olan bir ülke değiliz. Bunlarla da mücadele ediyoruz. Türk nakliyecisi bunu da başarıyor ama Bulgaristan hükümeti bize burada dayatmalar uyguluyor' ifadelerini kullandı.

Bulgaristan'ın haksız rekabet içine girmeye çalıştığına değinen Bilen, 'Diyoruz ki, Avrupa Birliği çerçevesinde uluslararası taşıma konusunda bizim hakkımız olan kotayı ve belgeyi kendilerine de veriyoruz. Bu belgeyi vermemize rağmen bu belgelerle yetinmiyorlar. Bulgaristan TIR'larının menfaati olduğu için orada bulunan 2 nakliye şirketi var. Bunlar aşırı derecede büyüyor. 5 yıl içerisinde bin, bin 500 araçlara ulaştılar. Neden ulaştılar? Kendi kafalarına göre kanunlar çıkarıyorlar, Türk nakliyecilerini zora sokuyorlar. Türk nakliyecilere caydırma ve yıldırma politikası uyguluyorlar. Baktılar ki Türk ihracatı her geçen gün artıyor, Türkiye'ye TIR'ları ile boş ve belgesiz girip Türk nakliyecinin elindeki yükleri alıp taşımak istiyorlar. Biz de, 'Belli geçiş kotaları vardır. Bu kuralları uyun' diyoruz. 'Sen bize Avrupa Birliği yasalarına göre belgelerimizi ver. Biz de size aynı şekilde belgelerinizi verelim' diyoruz. Bunlar kabul etmeyerek dayatmaya gitti. En son kapıların kapanması durumu bu seviyeye getirdi. Ulaştırma Bakanlığımız ile bu konunun üzerine gidiyoruz. Kararlıyız ve bu problemi aşacağız' diye konuştu.

'Bu sadece uluslararası nakliyecilerin problemi değil' diyen Bilen, 'Bu Türkiye'nin, Türk ihracatının, Türk ekonomisinin meselesi. Bu konuda ciddi problemler yaşıyoruz. Bu son 10 günlük bir mesele olduğu için ihracatçıların fazla sesi çıkmıyor. Bu 10-15 gün sonra çıkacak. Şu anda taşımalar yapılamıyor. Araçlar yollarda kaldı ama biz burada ne kadar zarar görürsek görelim bu konuyu aşmak istiyoruz. Ulaştırma Bakanlığımıza da söyledik, gerekirse kapılarımızı açmayalım. Bunun bedeli neyse biz çekelim. Burada ben sivil toplum örgütlerini, TOBB'u, MÜSİAD'I, TÜSİAD'I, TİM'i özellikle göreve çağırıyorum. Bunun dışında bölgelerimizde ihracat yapan sanayi ve ticaret Odalarını göreve çağırıyoruz. Birlik ve beraberlik sağlamamız gerekir' şeklinde konuştu.

Sadece nakliyecilerin değil, Türkiye'nin ülke olarak çok ciddi kayıplarının olduğunu ifade eden Bilen, 'İhracatçı ne yapsın? Almanya'ya giden malının 4-5 günü var. Bu araçlar 10 gündür kapılarda sürünüyor. Avrupa'ya her geçen gün ihracatımız artıyor. Türkiye'nin ekonomisi gelişiyor. Başbakanımız 2023 yılında 500 milyar dolar hedef koydu. Bu hedefi kim yapacak? Bunu nakliyeci taşıyacak. Biz hizmet etmek ve ekonomimize katkı sağlamak istiyoruz. Sanayicinin ve ihracatçının bizimle birlikte önü tıkanıyor. Bu konu ülke meselesi. Bunu acilen çözmemiz lazım' ifadelerini kullandı.

Bakmadan Geçme