Tüketiciler Birliği Genel Merkezi Kayseri'ye taşındı
Tüketiciler Birliği Genel Merkezi'nin İstanbul'dan Kayseri'ye taşınması ile ilgili basın açıklaması yapıldı.
Yapılan basın açıklamasına Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, Genel Başkan Vekili Hatice Saadet Kalyoncu, Genel Başkan Yardımcıları Metin Polat, Oğuz Berk, Ergün Sezer ve yönetim kurulu üyeleri katıldı. Basın açıklamasında konuşan Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, 'Tüketiciler Birliği genel merkezi şimdiye kadar İstanbul'daydı ama Kayseri'ye genel merkezi taşıdık. İstanbul'un omzundan bir yük alalım dedik. Herşey İstanbul'un omuzunda. Biraz rahatlatalım istedik. Türkiye'yi kucaklayan geniş bir yelpazeye yayılan bir yönetim oluşturduk. Yönetimin içerisinde İstanbul'dan, Eskişehir'den, Antalya'dan, Konya'dan, Adana'dan, Kahramanmaraş'tan, Kayseri'den arkadaşlarımız var. Bütün bu faaliyetin Türkiye'de devam etmesi adına herhangi bir şehirde herhangi bir yönetim üyesinin işlerinin yoğunluğu sebebiyle aksamaması için böyle geniş bir yelpazede çalışmaya girdik' diye konuştu. Şahin ayrıca, 'Biz daha çok herhangi bir yanlışın önlenmesi, yanlış yada herhangi bir hatadan sonra nasıl çözülür? Demekten ziyade sıkıntıya düşmeden, herhangi bir problem yaşamadan nasıl bir bilinç oluşturabiliriz. Daha çok bunun çabasını güdeceğiz. Türkiye'deki insanları bilinçlendirmek, bu bilinci kendi ekonomilerine ve sosyal hayatlarına katkıda bulunması amacıyla böyle bir çalışma yapacağız. Bunun için genel merkezi Kayseri'ye taşıdık. Sürekli açık. Hergün tüketici hukukunu bilen bir arkadaşımız nöbetçi olduğu, her gelenin istediği soruya cevap alabileceği dernek haline geldik. Bugünde bu duyuru ile birlikte aslında biz tüketici kanunu ile ilgili 'eski yasamızı istiyoruz' diyeceğiz' ifadelerini kullandı. Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Nesih Tanrıverdi ise, 'Geçen yıl bildiğiniz gibi Mayıs ayının sonunda yeni bir tüketici yasamız yürürlüğe girdi. Bu yeni yasanın yürürlüğe girmenin nedenleri hem tüketici davranışındaki değişiklikler hem de yeni satış tekniklerinin oluşması tüketici mağduriyetlerinin bu nedenle buna paralel olarak artması ancak eski yasanın buna cevap vermemesi nedeniyle, ayrıca Avrupa Birliği mevzuatına uyum sağlamak açısından yeni bir yasa gerekliliği ortaya çıktı' şeklinde konuştu.
Tüketicilerin şikayetleri ile ilgili istatistiki bilgiyi paylaşan Tanrıverdi, 'Geçen yıl ki tüketici şikayetlerini baz alarak gördüğümüz sonuç şu; 2014 yılında Bakanlığın verilerine göre yaklaşık 5,5 milyon dosya karara bağlanmış. Bunun 4 milyon 800 bini bankacılık işlemleri ile ilgili. Yani yüzde 90 oranında bankacının tüketiciyi mağdur ettiği bir tablo ile karşı karşıyayız. Bu yapılan şikayetlerin yüzde 95'i de tüketici lehine sonuçlanmıştır. Şimdi yeni yasanın yorumlanmış şekline baktığımızda bu yüzde 90 oranındaki bankacılık işlemlerinin artık yasal hale getirildiğini görüyoruz. Sonuca baktığımız zaman yeni tüketici yasası bizi tamamen geriye götüren, tüketiciyi mağdur eden bir yorumla uygulamaya konulmuş gibi görünüyor. Biz bununla ilgili eski yasamızı istiyoruz' ifadelerini kullandı.
Tüketicilerin şikayetleri ile ilgili istatistiki bilgiyi paylaşan Tanrıverdi, 'Geçen yıl ki tüketici şikayetlerini baz alarak gördüğümüz sonuç şu; 2014 yılında Bakanlığın verilerine göre yaklaşık 5,5 milyon dosya karara bağlanmış. Bunun 4 milyon 800 bini bankacılık işlemleri ile ilgili. Yani yüzde 90 oranında bankacının tüketiciyi mağdur ettiği bir tablo ile karşı karşıyayız. Bu yapılan şikayetlerin yüzde 95'i de tüketici lehine sonuçlanmıştır. Şimdi yeni yasanın yorumlanmış şekline baktığımızda bu yüzde 90 oranındaki bankacılık işlemlerinin artık yasal hale getirildiğini görüyoruz. Sonuca baktığımız zaman yeni tüketici yasası bizi tamamen geriye götüren, tüketiciyi mağdur eden bir yorumla uygulamaya konulmuş gibi görünüyor. Biz bununla ilgili eski yasamızı istiyoruz' ifadelerini kullandı.