Raylı Sistemin Beyazşehir-ildem Hattı Törenle Açıldı

2009 yılında dünyanın en modern toplu taşıma sistemiyle Kayserilileri tanıştıran Büyükşehir Belediyesi, modern taşımacılığı yeni hatlarla yaygınlaştırıyor. Raylı Sistem Beyazşehir İldem Hattı, İldem Pazaryeri'nden düzenlenen törenle...

2009 yılında dünyanın en modern toplu taşıma sistemiyle Kayserilileri tanıştıran Büyükşehir Belediyesi, modern taşımacılığı yeni hatlarla yaygınlaştırıyor. Raylı Sistem Beyazşehir İldem Hattı, İldem Pazaryeri'nden düzenlenen törenle hizmete açıldı.

Raylı Sistem Beyazşehir-İldem Hattı'nın açılış törenine Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Özhaseki'nin yanı sıra, AK Parti Grup Başkan Vekili Mustafa Elitaş, Kayseri Milletvekili İsmail Tamer, Vali Vekili Davut Haner, AK Parti İl Başkanı Ömer Dengiz, ilçe belediye başkanları, belediye başkan adayları, davetliler ve vatandaşlar katıldı.

Törende yaptığı konuşmada Kayseri'de raylı sistemin serüvenini anlatan Başkan Mehmet Özhaseki, modern dünya şehirlerinde trafiğin tek çözümünün toplu taşıma araçları olduğunu söyledi. Kayseri'yi raylı sistemle 2009 yılında tanıştırdıklarını hatırlatan Başkan Özhaseki, '2009'da 17 kilometrelik ilk hattı açtık. Şehir doğuya geliştiği için Raylı Sistem Hattının buralara kadar uzanması gerekiyordu. İkinci etap 10 kilometrelik hattın açılışını bugün yapıyoruz. Üçüncü etap Erciyes Üniversitesi hattını 15 Şubat'ta açacağız. Dördüncü etap 15 kilometrelik Talas-Anayurt hattına bu yıl başlayacağız. Bu yatırımlar neredeyse bir katrilyon lirayı buluyor' dedi.

TOPLU ULAŞIMDA KAYSERİ FARKI

Kayseri'nin toplu taşımacılıkta Türkiye'nin en iyisi olduğunu ifade eden Büyükşehir Belediye Başkanı Özhaseki, minibüsleri, el arabalarını kaldıran tek şehrin Kayseri olduğunu söyledi. Başkan Özhaseki sözlerinin sonunda kazasız belasız yolculuk temennisinde bulunarak, Raylı Sistemin Beyazşehir ve İldem'e hayırlı olmasını diledi.

Kayseri Milletvekili İsmail Tamer, 'Raylı Sistem'in mimarı olan Başkan Özhaseki'yi tebrik ediyorum' derken, Melikgazi Belediye Başkanı Memduh Büyükkılıç da, Özhaseki'ye şehri bütünleştiren en çağdaş ulaşım aracını halkın hizmetine sunduğu için teşekkür etti.

Büyükşehir Belediyesi Ulaşım A.Ş. Genel Müdürü Arif Emecen ise Raylı Sistem'le 2014 yılında 32 milyon kişi taşımayı hedeflediklerini ve yapılan araştırmalarda Raylı Sistem'den memnuniyet oranının yüzde 97 olduğunu söyledi.

Törende ayrıca bölge sakinlerinden Zemzem Doğan, kendi yazmış olduğu 'Haseki'ye Selam Olsun' adlı şiiri okudu.

Beyazşehir-İldem Hattı'nın açılışında renkli gösteriler de yapıldı. İldem Pazaryeri'nde halkın büyük ilgi gösterdiği açılışta önce top cambazları, ardından da bisikletli gösteri ekibi izleyicilere eğlenceli saatler yaşattı. Açılışta ayrıca, Yetenek Sizsiniz adlı yarışma programındaki akrobasi gösterileriyle tanınan Hakan Akdoğan da sahne alarak çeşitli gösteriler sundu.

İLK SEFERİN VATMANI ÖZHASEKİ OLDU

Raylı Sistem İldem-Beyazşehir Hattı'nın ilk seferinin vatmanlığını Başkan Mehmet Özhaseki yaptı. Özhaseki İldem'den Beyazşehir'e kadar raylı sistem aracını kullanarak, duraklarda ve yol güzergahında bulunan vatandaşları selamladı.

Beyazşehir durağında raylı sistem aracından inen Başkan Özhaseki, durakta bekleyen vatandaşlarla sohbet etti ve bölgedeki esnafları ziyaret etti. Bu arada bir düğün salonuna giren Başkan Mehmet Özhaseki, nişan yapan bir çifti tebrik ederek yarım altın taktı.

Yorumlar 13
ildem 03 Şubat 2014 18:02

ildemin en büyük sorunu ulaşımdı,sabah otbüsler yolcuları duraklarda bırakıp gidiyorlardı,tranvay bir nebze rahatlatır inşallah. emeği geçen herkese çok teşekür ederiz. ildeme cami ve yeşil alan bekliyoruz..

Terminal 03 Şubat 2014 17:02

terminale, havalimanına uğramayan raylı sistem olmaz sayın başkan.

metro diyenlere gelsin 03 Şubat 2014 16:45

Raylı sistemler projelendirilirken çok uzun fizibilite çalışmaları yapılmakta, mevcut çevre koşulları ve yolcu hareketleri takip edilerek ileriki yıllardaki yolcu hareketleri tahmin edilmekte ve bunun sonucu olarak ta saatlik yolcu dilimine göre raylı sistemlerin tipine karar verilmektedir. Günülük yaklaşık 220-250 bin arasın yolcu taşınan Kayseri?de gelecek yıllara ait tahminlerde yolcu yoğunluğunun maksimum saatte 20.000 olabileceği öngörülerek hafif raylı sistem yapılmasına karar verilmiştir. Bu şekilde hem rantable bir hat inşa edilmiş hem de yer altı metrosu yapılarak şu an ki maliyetlerden 10 kat daha fazla paranın gereksiz yere toprağın altına gömülmesinin önüne geçilmiştir.

ildem 03 Şubat 2014 15:55

hayırlı olsun sefer sayıları artırılması gerekiyor sabahları çok kalabalık oluyor

ildem 03 Şubat 2014 15:40

çok yavaş duralar çok yakın

yorumcu 03 Şubat 2014 15:34

önce tramvaya adam gibi binmesini öğrenin!! kapılar açılır açılmaz hurrraaaaa dalmayın içeri!!!

TEŞEKÜR 03 Şubat 2014 15:24

yaplanları görüp teşekkür etmeniz gerekirken sadede siyasi düşüp nankörlük etkeyin.

uslu 03 Şubat 2014 11:55

sayın başkan moskova metrosu 1918 yılında nufus 100 bin ken yapılmaya başlanmış biz niye 5 seneden sonrasını göremiyoruz.

mehmet 03 Şubat 2014 03:24

ne yazık ki şu an en modern ulaşım aracı metrodur.önde gelen metropol kentlere bakıldığında (new york city,londra) hep metrolarla kuşatildiğini görüyoruz.

hata 02 Şubat 2014 23:25

çok güzel bir hizmet. sağolsunlar her adım başı trafik ışığı oldu. şehir merkezine gitmek için çeyrek depo yakıt bitiriyoruz. şehir merkezine giderken geçen zamanımız da cabası.

osman 02 Şubat 2014 13:08

özhaseki neden metro yapamadı.onu anlatsın.kayseri uyuma vatanına sahip çık.devletin malını çolukçocuk götürüyor

osman 02 Şubat 2014 13:05

enmodern ulaşım aracıymış.neden yer altından metro yapmadın.caddeleri daraltın özhaseki şehri mahvettin özhaseki.kayseriden adam olmaz.

Bakmadan Geçme