Gençler paralarını "çeyiz"ine saklıyor

Maddi sorunlar nedeniyle yuva kuramayan çiftler için hayata geçirilen çeyiz hesabı uygulamasına gençlerin ilgisi büyük oldu.

Hem birikim yapmaya olanak sağladığı hem de devlet katkısından yararlanma imkanı sunması dolayısıyla çeyiz hesabına gösterilen ilgiden bankalar da memnun.
Bugünden birikim yaparak evlilik döneminde rahat etmek isteyen henüz evlenmemiş ve 24 yaşını doldurmamış gençlerin yanı sıra ailelerin de çocukları adına açabilecekleri çeyiz hesabı uygulaması 18 Nisan 2016'da başladı.
Uygulamanın başladığı tarihten 31 Temmuz'a kadar geçen 3,5 aylık süre içerisinde 12 bankada çeyiz için biriken tutar 6,5 milyon TL'yi aştı.
'Yılda 2 kez faiz kaybı olmadan hesaptan para çekme imkanı'
Halkbank Bireysel Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Hasan Ünal çeyiz hesabında müşterilerin, tercihlerine göre aylık veya 3 aylık dönemlerde asgari ve azami tutarlar arasında düzenli ödeme yapmaları gerektiğini belirterek, '2016 yılının aylık ödeme planı için 105, 58-1.055,8 TL, 3 aylık ödeme planı için ise 316,74-3.167,4 TL ödeme aralıkları belirleniyor.' dedi.
Ünal, devlet katkısına hak kazanılması için hesaba düzenli ödeme yapılmasının esas olmakla beraber aylık ödemede yılda 3 kez, 3 aylık ödemede ise bir kez ödemenin aksatılması halinde faiz kaybı olmaksızın hesabın açık kalmaya devam ettiğini belirterek, acil durumlar söz konusu olduğunda ise yılda 2 kez faiz kaybı olmadan hesaptan para çekme imkanı sunduklarını kaydetti.
'4 milyon lira tutarında büyüme sağlanmıştır'
Ziraat Bankası Dağıtım Kanalları Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Alpaslan Çakar ise 24 yaşını doldurmamış, hiç evlenmemiş Türk vatandaşlarının (doğumla Türk vatandaşı olup da çıkma izni almak suretiyle Türk vatandaşlığını kaybedenler dahil) yararlanabildiği çeyiz hesabının uzun vadeli birikim sağlayan bir ürün olmasının önemine işaret ederek, 'Türk lirası olarak tüm yurt içi şubelerimizden açılabilen bu ürünün ödeme düzeni aylık ve 3 aylık periyotlarla belirlenebilmektedir.' dedi.
18-24 yaş arası hedef kitle ile 18 yaş altı hedef kitlenin veli/vasisine e-posta ve SMS ile bilgilendirmeler yapılarak müşterilerin ilgisinin desteklendiğine işaret eden Çakar, 'Temmuz sonu itibarıyla 7 binden fazla kişiye ulaşılarak yaklaşık 4 milyon lira tutarında bir büyüme sağlanmıştır. Yurt dışında çalışan işçilerin tatil için Türkiye'ye gelmeleri ve uygulamaya alınan faizsiz çeyiz hesabı ürünü ile talebin artacağı düşünülmektedir.' değerlendirmesini yaptı.
AA

Bakmadan Geçme