DOSYA MASRAFI MAĞDURLARI MAHKEMEYE KOŞUYOR
Kayseri Barosu avukatlarından Mehmet Emin Kılcan, bankalardan kredi çekerken 'dosya masrafı' adı altında paraları alınan vatandaşların, bu kesintiyi geri alabilmek için kendisine ve meslektaşlarına yoğun bir şekilde başvuruda bulunduğunu söyledi.
Avukat Mehmet Emin Kılcan, ''Tüketici mahkemeleri ve hakem heyetleri, bankaların kredi kullananlardan kestiği dosya masraflarını geri almak isteyenlerin dilekçeleri ile doldu'' dedi. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Avukat Kılcan, şunları kaydetti:
''Günümüzde birçok vatandaşın bankalardan mağduriyeti söz konusu. Bu mağduriyetin önemli bir bölümünü teşkil eden kısım da banka kredilerinden ötürü vatandaşlardan kesilen masraflar. Bu masraflar birçok kalem adı altında yapılmaktadır. Aşağı yukarı 10-15 kalem civarındadır. Bunlar özellikle dosya masrafı, işlem masrafı, istihbarat, ipotek, komisyon ve yapılandırma ücreti gibi kalemlerdir. Bu maddelerin iadesine ilişkin aşağı yukarı 2010 yılından bu yana Yargıtay kararları ve içtihatları mevcut. 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Kanunu'nda bu masrafların tüketici açısından haksız şart teşkil ettiğine ilişkin düzenleme söz konusu ancak bu masrafların haksız şart olabilmesi için, tüketici açısından iyi niyet ürünü olmaması, müzakere edilmemesi gibi şartlar aranmaktadır. Dolayısıyla tüketicinin bu masrafları geri alabilmesi için birçok mevzuat ve Yargıtay içtihatları söz konusudur. Son 1 yılda hem tüketici mahkemeleri hem de ilçelerde bulunan hakem heyetleri artan başvurularla yoğun bir mesai sarf etmektedir. Bu başvuruları, özellikle kredi mağdurları yapmaktadır.''
Vatandaşın bu konuda ne yapması gerektiğini de anlatan Kılcan, ''Şayet kesinti 1191 Türk Lirası'nın altında ise, ilçelerde bulunan hakem heyetlerine, üstünde ise tüketici mahkemelerine başvurabilirler. İkisinde de bir avukattan yardım almalarını öneriyoruz. Özellikle belirteyim ki bu konuda vekalet ücretini bankalardan tahsil ettiğimiz için ve tüketiciyi daha da mağdur etmemek açısından ben de birçok meslektaşım da ücret talep etmiyor. Bugüne kadar tüketici açısından verilmiş olumsuz bir karar henüz yok. Bende ve bildiğim bazı meslektaşlarımda bu konu ile ilgili binlerce dosya var diyebilirim. Sadece 10 yılı geçerek zaman aşımına uğramış olanlar dışında haksız kesintilerin tamamının tüketiciye verilmesini sağlıyoruz'' dedi.
''Günümüzde birçok vatandaşın bankalardan mağduriyeti söz konusu. Bu mağduriyetin önemli bir bölümünü teşkil eden kısım da banka kredilerinden ötürü vatandaşlardan kesilen masraflar. Bu masraflar birçok kalem adı altında yapılmaktadır. Aşağı yukarı 10-15 kalem civarındadır. Bunlar özellikle dosya masrafı, işlem masrafı, istihbarat, ipotek, komisyon ve yapılandırma ücreti gibi kalemlerdir. Bu maddelerin iadesine ilişkin aşağı yukarı 2010 yılından bu yana Yargıtay kararları ve içtihatları mevcut. 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Kanunu'nda bu masrafların tüketici açısından haksız şart teşkil ettiğine ilişkin düzenleme söz konusu ancak bu masrafların haksız şart olabilmesi için, tüketici açısından iyi niyet ürünü olmaması, müzakere edilmemesi gibi şartlar aranmaktadır. Dolayısıyla tüketicinin bu masrafları geri alabilmesi için birçok mevzuat ve Yargıtay içtihatları söz konusudur. Son 1 yılda hem tüketici mahkemeleri hem de ilçelerde bulunan hakem heyetleri artan başvurularla yoğun bir mesai sarf etmektedir. Bu başvuruları, özellikle kredi mağdurları yapmaktadır.''
Vatandaşın bu konuda ne yapması gerektiğini de anlatan Kılcan, ''Şayet kesinti 1191 Türk Lirası'nın altında ise, ilçelerde bulunan hakem heyetlerine, üstünde ise tüketici mahkemelerine başvurabilirler. İkisinde de bir avukattan yardım almalarını öneriyoruz. Özellikle belirteyim ki bu konuda vekalet ücretini bankalardan tahsil ettiğimiz için ve tüketiciyi daha da mağdur etmemek açısından ben de birçok meslektaşım da ücret talep etmiyor. Bugüne kadar tüketici açısından verilmiş olumsuz bir karar henüz yok. Bende ve bildiğim bazı meslektaşlarımda bu konu ile ilgili binlerce dosya var diyebilirim. Sadece 10 yılı geçerek zaman aşımına uğramış olanlar dışında haksız kesintilerin tamamının tüketiciye verilmesini sağlıyoruz'' dedi.