Başkan Çolak: ÖĞRETMENİN MORALİ BOZUK
Türk Eğitim-Sen Kayseri 1 Nolu Şube Başkanı Muharrem Çolak, öğretmene yapılan saldırılara verilen cezaların arttırılması gerektiğini söyledi. Başkan Çolak, 'Milli Eğitim ve İçişleri Bakanlığımızın güvenli okul projeleri var. Bu proje derhal hayat bulmalıdır. Eğitim çalışanlarımızın iş güvenliği olduğu kadar iş huzuru da olması lazım. Öğretmenlerimizin morali çok bozuk.' dedi.
Son zamanlarda eğitim-öğretimde öğretmenlere karşı şiddet olaylarının artış gösterdiğine dikkat çeken Başkan Muharrem Çolak şöyle konuştu;
'Geçen hafta Niğde'de bir öğretmenimizin burnu kırıldı. İstanbul'daki eğitim çalışanına saldırı yapıldı. Adana'da saldırı yine öğretmene yapıldı. Geçen haftalarda Kayseri'de bir bayan öğretmenimiz sırtından 3 defa bıçaklandı. Devlet memuru koruma kanunu var. Görev esnasında sözlü hakaretlere cezalar var. Demek ki bunlar caydırıcı olmuyor. Bu konuda cezalar attırılması gerekli. Öğretmenlerimize karşı yapılan saldırılara son verilmesi lazım. Bakanlığımızın bu konuda tam olarak yanımızda olduğunu düşünmüyoruz. Milli Eğitim ve İçişleri Bakanlığımızın güvenli okul projeleri var. Bu proje derhal hayat bulmalıdır. Eğitim çalışanlarımızın iş güvenliği olduğu kadar iş huzuru da olması lazım. İnsan çalıştığı yerde kendini güvende hissetmez ise başarılı olabilir mi? Bunun sağlamanın yollarını almalıyız. Buna hep beraber çözüm yolu bulmalıyız. Eğitim çalışanları noktasında her türlü desteğe hazırız.'
'Öğretmenlik kutsaldır'
Öğretmen performans değerlendirme konusunda veli öğretmen öğrenci arasındaki diyaloğu idarecilerin kendi arasında değerlendirmelere tamamen karşı olduklarını ifade eden Başkan Çolak, sözlerini şu şekilde tamamladı;
'Performans değerlendirmelerine karşı çıkmıştık. Eylemler yapmıştık. Şimdi bu performans değerlendirmeleri tüm ülke çapında uygulanmaya çalışılıyor. Biz performans uygulamasının gerçekçi olacağını düşünmüyoruz. Bakanlığımız gelişmiş ülkelerde bu uygulanıyor açıklaması yapmıştı. Biz gelişmiş ülkeler standardında mıyız? O maaşı, o öğrenci veli standartlarını oluşturabiliyor muyuz? Profesyonelliğimiz bu kadar ilerledi mi? Mesela Argıncıkta bir sınıf öğretmenimizin sınıfında 30 öğrenci var. Bu öğrencilerin 15 tanesi Suriyeli. Suriyeli de bizim öğrencimiz elbet. Fakat Türkiye yaşam koşullarını bu öğrenci biliyor mu? Davranış tarzını, eğitim camiasını biliyorlar mı? Yani öğretmenlerimizin morali çok bozuk. Öğretmenlerimiz gerçekten üzgünler. Bu sene yaşananlar bizleri üzmüştür. Türk İslam kültüründe öğretmenlik kutsal bir meslektir. Kutsal kitabımız oku ile başlar. Böyle kültüre ve mesleğe sahibiz ama itibar noktasında, moral, motivasyon noktasında çok geriye düştük. Bunların üstüne birde şiddet saldırı ölüm ve yaralamalar olunca artık tuz biber olmuştur. Bundan sonra eğitimde başarı bekleniyor. Sistem değiştirerek eğitimde başarı olmaz. Sitemdeki aksaklıkları gidererek bir kuşak oluşturmamız lazım. Bakan değişiyor sistem değişiyor. Bakana göre mi sistem olacak? Türkiye'nin gerçeklerine göre eğitim sistemi olmalı.'
Haber Foto; Ramazan Karakuş/ Remzi Yıldırım
'Geçen hafta Niğde'de bir öğretmenimizin burnu kırıldı. İstanbul'daki eğitim çalışanına saldırı yapıldı. Adana'da saldırı yine öğretmene yapıldı. Geçen haftalarda Kayseri'de bir bayan öğretmenimiz sırtından 3 defa bıçaklandı. Devlet memuru koruma kanunu var. Görev esnasında sözlü hakaretlere cezalar var. Demek ki bunlar caydırıcı olmuyor. Bu konuda cezalar attırılması gerekli. Öğretmenlerimize karşı yapılan saldırılara son verilmesi lazım. Bakanlığımızın bu konuda tam olarak yanımızda olduğunu düşünmüyoruz. Milli Eğitim ve İçişleri Bakanlığımızın güvenli okul projeleri var. Bu proje derhal hayat bulmalıdır. Eğitim çalışanlarımızın iş güvenliği olduğu kadar iş huzuru da olması lazım. İnsan çalıştığı yerde kendini güvende hissetmez ise başarılı olabilir mi? Bunun sağlamanın yollarını almalıyız. Buna hep beraber çözüm yolu bulmalıyız. Eğitim çalışanları noktasında her türlü desteğe hazırız.'
'Öğretmenlik kutsaldır'
Öğretmen performans değerlendirme konusunda veli öğretmen öğrenci arasındaki diyaloğu idarecilerin kendi arasında değerlendirmelere tamamen karşı olduklarını ifade eden Başkan Çolak, sözlerini şu şekilde tamamladı;
'Performans değerlendirmelerine karşı çıkmıştık. Eylemler yapmıştık. Şimdi bu performans değerlendirmeleri tüm ülke çapında uygulanmaya çalışılıyor. Biz performans uygulamasının gerçekçi olacağını düşünmüyoruz. Bakanlığımız gelişmiş ülkelerde bu uygulanıyor açıklaması yapmıştı. Biz gelişmiş ülkeler standardında mıyız? O maaşı, o öğrenci veli standartlarını oluşturabiliyor muyuz? Profesyonelliğimiz bu kadar ilerledi mi? Mesela Argıncıkta bir sınıf öğretmenimizin sınıfında 30 öğrenci var. Bu öğrencilerin 15 tanesi Suriyeli. Suriyeli de bizim öğrencimiz elbet. Fakat Türkiye yaşam koşullarını bu öğrenci biliyor mu? Davranış tarzını, eğitim camiasını biliyorlar mı? Yani öğretmenlerimizin morali çok bozuk. Öğretmenlerimiz gerçekten üzgünler. Bu sene yaşananlar bizleri üzmüştür. Türk İslam kültüründe öğretmenlik kutsal bir meslektir. Kutsal kitabımız oku ile başlar. Böyle kültüre ve mesleğe sahibiz ama itibar noktasında, moral, motivasyon noktasında çok geriye düştük. Bunların üstüne birde şiddet saldırı ölüm ve yaralamalar olunca artık tuz biber olmuştur. Bundan sonra eğitimde başarı bekleniyor. Sistem değiştirerek eğitimde başarı olmaz. Sitemdeki aksaklıkları gidererek bir kuşak oluşturmamız lazım. Bakan değişiyor sistem değişiyor. Bakana göre mi sistem olacak? Türkiye'nin gerçeklerine göre eğitim sistemi olmalı.'
Haber Foto; Ramazan Karakuş/ Remzi Yıldırım