Diyetisyen Haberleri

Diyetisyen Haberleri

Ramazan'ın ardından gıda tüketimine dikkat

Acıbadem Kayseri Hastanesi Diyetisyeni Fatma Uçan, Ramazan'ın ardından tüketilecek gıdalara dikkat edilmesi gerektiğini belirterek, 'Bayramda hafif ve ev yapımı tüketime önem verilmeli' dedi.

Uzmanından 'bayram' uyarısı: Ramazan sonrası beslenmeye dikkat

Diyetisyen Eda Ünal, Ramazan sonrasında nasıl beslenilmesi gerektiği hakkında açıklamalarda bulunarak, 'Gece yatmadan 3 saat öncesinde mutlaka yemekle ilgili bütün iletişimizi kesmeliyiz. Vücudu dinlenme durumuna bırakmamız gerekiyor' dedi. Ramazan ayının gelmesiyle kahvaltı ve öğle yemeğine bir süre ara verildi. İftar ve sahur sofralarıyla birlikte beslenme alışkanlıkları da değişti. Medicana Sivas Hastanesi Diyetisyeni Eda Ünal, Ramazan sonrasında nasıl beslenilmesi gerektiğine dair önemli açıklamalarda bulundu. Diyetisyen Eda Ünal, 'Uzun süren açlık ve sululuktan dolayı metabolizmamızda ciddi yavaşlama görülüyor. Bundan dolayı ramazan süresinde 2 öğün olan sayımızı öncelikle 3 e çıkartarak başlamamız gerekiyor' dedi.

Koklayarak kilo verin

Diyetisyen Cansu Arslan, bazı kokuların koklanması halinde daha hızlı kilo verildiği ve az besin tüketildiğinin gözlendiğini açıkladı.

Uzman Diyetisyen Alemdar: 'Mutlaka sahur yapın'

Melikgazi Sağlıklı Hayat Merkezinde görevli Uzman Diyetisyen Mihriban Alemdar; 7 Nisan Dünya Sağlık Günü dolayısıyla sağlıklı beslenmenin önemini anlatarak; Ramazan ayında uzun süreli açlık dönemi olduğu için mutlaka sahur yapılmasını önemsiyoruz dedi.

Diyetisyen Savsa: “İftarda çorba içtikten sonra yemeğe 10-15 dakika ara verilmeli”

Ramazan ayına girilmesiyle birlikte iftarda sahurda neleri tüketmeli neleri tüketilmemeli konusunda bilgiler veren Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayşegül Savsa, iftarda bir kase çorba içtikten sonra yemeğe 10 – 15 dakika ara verilmesi gerektiğini belirtti.

Diyetisyen Savsa: “Obezite yaygın görülen bir hastalıktır ve gün geçtikçe daha da artmaktadır”

 Obezite, çağımızın yaygın hastalıkları arasında görülmeye başlandı. Diyetisyen Ayşegül Savsa, her geçen gün yaygınlaşan ve 4 Mart Dünya Obezite Günü nedeniyle sağlıklı beslenme ve obezite hakkında bilgiler verdi.  Türkiye’de obezite oranları her geçen yıl artıyor.

Uzmanı uyardı, kış aylarında yağlanmaya dikkat

Diyetisyen Eda Ünal, insan vücudunun kış mevsiminde yağlanmaya müsait olduğunu, yağlanmanın ise çeşitli rahatsızlıklara neden olacağını belirterek beslenmeye dikkat edilmesi gerektiğini söyledi.

Melikgazi'nin diyetisyen ve psikoloğu vatandaşlar için ücretsiz hizmette

Melikgazi Belediyesi sosyal hizmetler kapsamında birçok mahallede bulunan sosyal tesislerde psikolog ve diyetisyen danışmanlık hizmeti vermeye başladı.

Diyetisyenden 2022 için diyet önerileri

Uzman Diyetisyen Elif Melek Avcı Dursun, 2022’yi ‘kilo verme yılı’ ilan ederek “Yeni yıla beslenme alışkanlıklarınızı değiştirerek girin. Günde 3 litre su tüketin, dengeli beslenmeye özen gösterin. Markete giderken mutlaka alışveriş listesi yapın ve ihtiyaç dışında market listesinin dışına çıkmayın. Mevsiminde meyve ve sebze tüketimi kilo yönetimini kolaylaştırır. Kuruyemişleri çiğ olarak tercih edin, haftada 2 gün balık tüketin” dedi.

'Kalp-damar hastalığı olanlar kesinlikle sakatat tüketmemeli'

Diyetisyen Rabia Özaslan, yaklaşan Kurban Bayramı öncesi vatandaşları uyararak; "Kalp-damar hastalığı olanlar kesinlikle sakatat tüketmemeli. Kolesterol problemi olanlar çok dikkat etmelidir" dedi.

Karpuzda meyve şekeri yüksek olduğu için az tüketilmeli

Diyetisyen Fatma Uçan, karpuzda meyve şekeri yüksek olduğu için az tüketilmesi gerektiğini belirterek, "Karpuzu bir öğünde herkesin kendi avucunun ortası kadar tüketmesini önerebiliriz. Bunun fazlası hem şekeri yükseltir hem fazla şeker alımından dolayı kilo aldırabilir' dedi.

Bu bitki kansere geçit vermiyor

Diyetisyen Cansu Arslan, Işkın bitkisinin birçok hastalığa karşı olan faydalarının yanı sıra kanseri önleyici etkileri de olduğunu söyledi.

Oruç tutanlara bağışıklığı güçlendiren altın tüyolar

Ramazan ayının pandemi dönemine denk gelmesiyle birlikte oruç tutmanın bağışıklığı azaltıcı etkisi olup olmadığı da merak edilmeye başlandı. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Diyetisyen Aysun İpek, 'Sanılanın aksine 'sağlıklı oruç tutma kuralları' uygulandığı takdirde oruç tutmanın bağışıklık sistemine herhangi bir olumsuz etkisi bulunmamaktadır" dedi.

"İyi beslenen sporcunun performansı yüksektir"

Diyetisyen Merve Aygür, iyi beslenen sporcuların performansının daha yüksek olduğunu ifade ederek, "İyi beslenen sporcunun performansı yüksektir. Antrenman verimi yüksektir. Sakatlanma riski düşüktür" dedi.

Karantinada kalanların iftarlıkları diyetisyenler tarafından hazırlanıyor

Cumhurbaşkanı'nın talimatıyla koronavirüs salgını nedeniyle yurt dışından getirilen ve Kayseri'de karantina altına alınan vatandaşların iftar ve sahurlukları, diyetisyenler tarafından hazırlanıyor.

Murat Eskici evlerinde kalan sporculara malzeme dağıttı

Gençlik ve Spor İl Müdürü Murat Eskici, diyetisyenler tarafından hazırlanan malzemeleri TOHM sporcularına dağıttı.

Spor yapanların tüketmesi gereken 5 besin grubu

Diyetisyen Merve Kaplan, spor yapanların nasıl beslenmesi gerektiği konusunda bilgiler verdi.

Asitli içecekler obeziteye yatkınlığı arttırıyor

Bariatrik Cerrahi Diyetisyeni Cansu Arslan, asitli içeceklerin özellikle çağımızın en önemli sorunu olan obeziteye yatkınlığını artırdığını söyledi.

Suyun az tüketilmesi ruh sağlığını olumsuz etkiliyor

Kış aylarında sağlığın korunması için beslenmede dikkat edilecekler konusunda bilgiler veren Diyetisyen Sümeyya Kılınç, 'Soğuk havaların etkisiyle ihtiyaç duyulmayan ve unutulan besin sudur. Vücudun susuz kalması durumunda bilişsel ve ruhsal performans olumsuz etkilenir' dedi.

Oruç Detoks Etkisi Yapıyor

Diyetisyen Tuba Ödübek, Ramazan ayının ikinci yarısının tam bir arınma etkisi oluşturduğunu ifade ederek, 'Kalın bağırsak, böbrek ve deri toksinlerden temizlenmeye başlıyor. Detoks etkisiyle organlarımız yenileniyor' dedi.

Ramazan için beslenme önerileri

Beslenme ve Diyet Uzmanı Diyetisyen Gözde Ağca, Ramazan ayı için beslenme önerilerinde bulundu.

Fazla Kalorilerle Başa Çıkma Tüyoları

Diyetisyen Nurdan Balakçı, kilo almanın en önemli nedenlerinden biri olan fazla kalorilerle nasıl başa çıkılacağı konusunda açıklamalarda bulundu.

Bahar Yorgunluğu İle Mücadele

Diyetisyen Cansu Arslan, birçoğumuzda görülebilecek 'bahar yorgunluğunun' beslenme ve uyku alışkanlığında yapacağımız değişikliklerle üstesinden gelinebileceğini söyledi.

Yaza Fit Girmek İsteyenlere "Zayıflatan" Öneriler

Sağlıklı ve fit bir vücutla yazı karşılamak isteyenler için öğütler veren Diyetisyen Berna Danacı, özellikle 'internette dolaşan popüler diyetlerin kurbanı olmayın' diyerek, "Kişiye özel planlanmış ve beden sağlığını destekleyen yeterli ve dengeli diyetleri uygulamaya özen gösterin" dedi.

Diyet yapmak aç kalmak değildir

Diyetisyen F.Bengü Büyükdereci, diyet yapmanın aç kalmak olmadığı , kilo vermenin temelinde sağlıklı beslenme olduğu hakkında bilgi verdi.

Her derde deva 4 kış sebzesi

Diyetisyen Nur Tatlıoğlu, kış sebzelerinin kış aylarında vücudun ihtiyaç duyduğu mineral ve vitamin desteğini sağlayarak, hastalıklara karşı bağışıklık sistemini güçlendirdiğini söyledi.

'Dört Temel Besin Her Yaşta Tüketilmeli'

Dört temel besin grubundan gıdaların her yaşta tüketilmesi gerektiği belirten Uzm. Dyt. Olcay Barış, bu grupların; ekmek ve tahıl grubu, sebze ve meyve grubu, et grubu ve süt grubu olduğunu söyledi.

Hızlı Kilo Vereceğim Diye Sağlığınızdan Olmayın

Diyetisyen Merve Sena Nazlı, bireylerin hızlı kilo verebilmek için uyguladıkları şok diyetlerin pek çok rahatsızlığa hatta ölüme bile yol açabilecek ciddi bir sorun olduğunu söyledi.

Bu Meyve Kansere Karşı Koruyor

Diyetisyen Cansu Arslan, Gilaburu meyvesinin kansere karşı koruyucu etkisi olduğunu ifade etti.

Nar Diyeti İle Kilolarınızdan Kurtulun

Diyetisyen Tuba Ödübek, düzenli olarak yenildiğinde tokluk hissini artıran narın obezite tedavisinde kullanıldığını söyledi.