Seyrani Öğrencileri İsyanda

Erciyes Üniversitesi (ERÜ) Seyrani Ziraat Fakültesi öğrencileri, ERÜ Rektörü Fahrettin Keleştemur'a mektup yazarak, okullarının merkez kampüsün çok uzağında bulunmasından, neredeyse her sene dersliklerinin başka başka yerleşkelerde olmasından dolayı yaşadıkları sıkıntıları dile getirdiler ve çözüm istediler.

Erciyes Üniversitesi (ERÜ) Seyrani Ziraat Fakültesi öğrencileri, ERÜ Rektörü Fahrettin Keleştemur'a mektup yazarak, okullarının merkez kampüsün çok uzağında bulunmasından, neredeyse her sene dersliklerinin başka başka yerleşkelerde olmasından  dolayı yaşadıkları sıkıntıları dile getirdiler ve çözüm istediler.

 

-       '1. sınıftayken merkez kampüste bulunan Safiye Çıkrıkçıoğlu Meslek Yüksekokulu'nda, 2. ve 3. sınıflarda  Develi'deki yerleşkede ve 4. Sınıfta ise yine merkez kampüste bulunan İktisat ve İdari Bilimler Fakültesi binasında eğitim görüyoruz'

 

-       'Hocalarımızın odaları ise Talas yolu üzerinde'

 

-       'Üniversitedeki akademik ve sosyal faaliyetlerden uzak kalıyoruz'

 

-       'Kış şartlarında Develi'ye ulaşım hem maddi hem manevi anlamda iyice zorlaşıyor'

 

 

'Merhabalar Sayın Rektörüm

Hocam ben Seyrani Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Bölümü 3.sınıf öğrencisiyim

Hocam bizim okulumuz Develi ilçesindedir. Bu durumun anlamsızlığını ve yazacaklarımı kayda değer görürseniz bu durumda Ziraat Fakültesi öğrencilerinin 45 km uzak bir ilçede öğrenim görmesinin kendi gözümle yanlışlığını sizinle paylaşmak istiyorum' diye başlaya mektupta, Ziraat Fakültesi yerleşkesinin Kayseri'den uzakta bulunmasından ötürü yaşanan sıkıntılar ve ileride yaşanılacak kayıplardan bahsedilerek şunlar dile getirildi:

'Bir üniversite öğrencisinin ilçede geçireceği zaman göz önüne alındığında ufkumuzu genişletme adına kazanımlarımızdan çok kaybımız olacaktır. Merkez yerleşkemizde bulunan kütüphane, sosyal ortam, aktiviteler, kulüp çalışmaları, konferans, seminer ve ülkemizden ve dünyadan davet edilen çeşitli akademisyenlerden ve bu minvalde kazanımlardan yoksun yetişmek, ülkemizde, elinde bir mühendislik diploması olacak arkadaşlarımızın fikri düşünme ve uygulama noktasında yapı taşlarının eksik olmasına neden olacaktır. Her ortamda dile getirilen genç neslimizin geleceğimiz olduğundan yarınların emanet edilmesinden bahsedilmektedir. Şimdi öğrenci olan bireylerin yönetimlere katılma ve karar alma mercilerinde olacağı düşünüldüğünde sizce bu eksiklikler bu ülkenin geleceğini tehlikeye atmayacak mıdır?'

 

'NEDEN BU ZENGİNLİKTEN MAHRUM BIRAKILIYORUZ?'

'Farklılıklar zenginliğimizdir' sözüne atıfla devam eden mektupta, merkez kampüsten uzakta kalmanın, bu zenginliği yaşayamamak anlamına geldiğini savunan öğrenciler bu duruma tepki göstererek, 'Bu ülkede akil kişilerin, akademisyenlerin ve politikacıların ısrarla üzerinde durduğu ''farklılıklar zenginliğimizdir'', ''mozaik yapıda oluşumuz ilerleyişimizi sağlayacaktır'' sözleri kulaklarımı her geçen gün çınlatmakta; bu durumda merkez yerleşkemizde bulunan insan faktörü göz önüne alındığında neden biz bu farklılıklar içerisinde yer alamıyoruz ve yetişmiyoruz? Şuan Develi ilçesindeki yerleşkemizde bulunan öğrenci sayısı ile merkez yerleşkede bulunan öğrenci sayı ve çeşitliliği bakımından dağlar kadar fark vardır. Neden bu zenginlikten mahrum bırakılıyoruz? Ufku dar olarak bu okuldan mezun olacak bir mühendisin, birey olarak bu ülkeye kazanımı ne olacaktır?' dediler.


KAYSERİ-DEVELİ ARASINDA MEKİK DOKUYORLAR

'Türkiye Cumhuriyeti sınırları göz önüne alındığında, merkez yerleşkesinden uzak öğrenim veren çok az üniversite vardır. Bunların sorunları da yetkilileri rahatsız etmekte ve çözüm arayışları içinde zaman ilerlemektedir. Ziraat alanında öğrenim veren okulumuzun lisans eğitimi merkez yerleşkeden 45 km uzakta fakat bir Türkiye manzarası olan ilçelere açılan, önlisans eğitimi veren meslek yüksek okulu bizim üniversitemizde merkez yerleşkededir. Bu tezatlığın ve yanlışlığın siz yetkililer nezdinde çözülmesini arzu etmekteyim.' diyen öğrenciler, neredeyse her sınıfın başka bir yerleşkede okunuyor olmasından duydukları kaygıyı şu şekilde ifade ettiler: 'Fakültemizin birimlerini gözümüzde canlandırdığımız zaman 1. sınıfların öğrenim yeri Safiye Çıkrıkçıoğlu Meslek Yüksekokulu, 2. ve 3.sınıflar Develi ilçe yerleşkesinde,  4.sınıflar ise merkez yerleşkede bulunan İİBF'den emaneten alınan dersliklerdedir. Hocalarımızın daimi adresi Talas yolu üzerinde bulunan Araştırma binasıdır.  Bu kopuklukta iletişim sıkıntısına bakalım ve alınacak verimi hesap edelim. Bazı öğrencilerin ve hocaların şehirden kopamamaları sebebiyle Kayseri merkezde oturarak günlük git-gel yapmaları hesap edildiğinde maddi ve manevi kaybın ve kış şartlarının bu durumu daha da çetrefilli ve girift hale getirdiği de göz önündedir.'


'YETKİLİLERDEN ÇÖZÜM BEKLİYORUZ'

'Bu durumu oğullarınız ve kızlarınız üzerinden elinizi vicdanınıza koyarak düşünün; beni bu durum vicdanen rahatsız ettiği için yazıyorum. Çocuğunu okutmak isteyen her anne-baba nelere katlanmakta; ilçede ortaöğretim bile okutmak istemeyip, çeşitli sıkıntılara talip olarak çocuklarını daha merkezi yerlerde ve iyi okullarda okutmanın çaresini aramaktalar' şeklinde mektuplarına devam eden öğrenciler, haklı mücadelelerinde öğrenciler olarak her zaman ve mekanda dile getirip çözüme kavuşması noktasında üzerlerine düşeni yapacaklarını ve yetkililer nezdinde çözüm beklediklerini belirttiler.

Yorumlar 80
İkoni handeci 06 Haziran 2018 21:41

Arkadaşlar biraz düşünün bulunduğunuz yerde 5 bina var orası da bir kampüs oldu artık ayrıca yurdunuz var zaten develi Kayseri'nin en büyük ilçesi neden Kayseri ye geliş gidiş yapıyonuz develi de kalın

gerek yok 29 Ekim 2017 23:34

herkes her sene boş boş konuşuyo icraat olduğunu da görmedim sayın rektörümüz her sene ititraz ediyomuş.samimi değil içten değil hiç kimsenin umrunda da değil.develi gibi bi köye üniversite açan hükümet ve zihniyet bi daha oy değil selam bile alamaz

Regaip 01 Eylül 2017 23:16

Okul hala ilcedemi çok saçma :(

can sari 26 Haziran 2016 13:17

ben bu sene üniversiteye geciyorum insAllah. làkin bu sorun gözümü korkutuyor. tarla bitkileri2 nickli kardesim. bu kisisel tercih meselesi degil. fakültemizin diger bölümler gibi merkezde olmasi yetkilileri zorlayabilir fakat ne yapalim tercih mi etmeyelim. bence böyle ufak sorunlari ögrencilerimizin kafasinda soru isareti yada sikinti olmasi yerine bu sorunlari asip fakültemizi ülkemizin öncüsü haline getirmek icin caba sarfetmeliyiz. saygilar hayirli ramazanlar

Sakinlerden 10 Mart 2015 11:21

Az daha Fakültenin dekanı yolda ölecekti. Neden haber yapmadınız seyrani severler!!!!

tarla bitkileri 2 24 Aralık 2014 00:18

ARKADASLARİMIN ÇEKTIGI SIKINTILARI ANLIYORUM AMA SEYRANI FAKÜLTESI DEVELI DE OLAN BIR OKULDUR BUNU BILEREK GELEN ARKADAŞLARIM ŞIMDI NEDEN PISMANLAR? HABERIM YOKTU DIYENLERI ZATEN HIÇ KATMIYORUM HAYATINIZLA ILGILI DOGRU KARARLAR ALIN VE ARKASINDA DURUN LÜTFEN

Öğrenci 22 Aralık 2014 09:09

Develi bu zihniyeti değiştirmelidir. Fakültenin öğrenci sayısı her geçen yıl azalıyor bazı bölümler kapanmakla karşı karşıya yakında fskülte kapanırsa hiç şaşırmam fakülte derhal merkeze alınmalıdır

özer 26 Ağustos 2014 12:39

sizin eğtimden anladığınız da biryeri kalkındırmak zaten ne beklenirdiki bu kadar öğrencinin hakkına giriyorsunuzya helal olsun size

tarla bitkileri 31 Ekim 2013 19:40

Ben bu sene ne olursa olsun bu kayseriden gidecem develiymis biz üvey ögrenciniyiz. Bu kadar insanin hakkina giriyorsunuz günah değil mi?

inönü 30 Eylül 2013 17:16

yatay gecis yapacaktim ama vaz gectim

metin 19 Eylül 2013 10:05

Develi buyuk ilceymis... komik olmayin, iskenderun develinin 10 kati buyuklukte ve universitesi yok ve ilce... siz herhalde sayi bilmiyorsunuz

gülten 17 Eylül 2013 18:29

ben 1. sınıf öğrencisi olarak seyrani ziraat fakültesinin bu durumda olduğunu bilseydim kayseriyi tercih etmezdim çok üzgünüm.

sakin 10 Şubat 2013 16:45

Olmayacak işlerle uğraşıyorsunuz. Develi'de Üniversite isteriz deyin bakalım YÖK yönetimine ne cevap verecekler. Dile bile getiremezsiniz. Bir tane fakülteyi Erciyes koparıp avunmak doğru değil. Sevk ve idarede sorun olur şekil A'da görüldüğü üzere. Fakülte kampüste olur.

Mahsun 03 Şubat 2013 19:08

Bırakın artık bu işleri uyanın artık..Yorumcu arkadaşın dediği gibi develinin nufusu her geçen yıl azalıyor.. Develinin il olmasıda mümkün değil. Nufusu 300.000 olan ilçelere üniversite verilmezken 30.000 lik develiyemi verilecek lütfen gerçekçi olalım. Eğer başarılabilirse en mantıklısı bütün yüksek okulları develiye toplamak en mantıklısı.. Başka ilçelere MYO açılmasına izin verilmemeli bütün MYO lar seyrani kampüsüne toplanmalı.... Merkezdeki MYO larda seyrani kampüsüne taşınmalı... Bu fakülte işi iyice sıktı artık.. nereye gidecekse gitsin... Develi mantıklı olmalı olmayacak işlerle değil olacak şeylerle uğraşmalı... eğitim fakültesi demiş biri geçin bu işleri ziraat fakültesi binasının ilk adı herkes biliyor seyrani eğitim fakültesi idi ne oldu... olsaydı o zaman olurdu.. zaten hükümet mevcut eğitimleri kapatıyor.. Fen edebiyatlarda öğrenci bulamıyor kendilerini kapatıyor....

Seyrani torunu 27 Ocak 2013 11:35

Zamantı ırmağı develi ovasına akmaya başladı. Develi ovası Çukurova kadar geniş ve bereketli bir tarım sahasına dönüşüyor. Mevcut ziraat fakültesi öğrenci kapasitesini arttırmalı ve Develili öğrencilere ek kontenjan tanımalı. Develi’li gençler olarak ilçemizdeki ziraat fakültesinde okumak istiyoruz. Ayrıca ilçemizde eğitim fakültesi için sayın büyüklerimiz söz vermişti. Hani bizim eğitim fakültemiz. Eğitim fakültesi ve fen edebiyat fakültemiz seneye seyrani kampüsüne açılmalıdır.

Türkmen beyi 27 Ocak 2013 11:19

Yazıklar olsun şu yorumları yazanlara ve onları bu yorumu yazmak için teşvik edenlere. Beğenmediğiniz Develi bugün birçok ilden büyük. Ve Seyrani kampüsü Adı üniversite olan çok üniversiteden büyük. Bu yorumları yazan ve saygısız cümleler sarfeden zatlar sizleri esefle kınıyorum. Sizleri zorla bu fakülteyi tercih ettiren olmadı. Tercih etmeseydin gelmeseydin kardeşim. Burada okumak isteyen yüzlerce Develili üniversite adayı var. Şunu herkes kafasına soksun develi bundan sonra edindiği kazanımlardan hiçbir şekilde geri adım atmayacak. Allahın izniyle Seyrani kambüsü hep büyüyecek ve yakında erciyes üniversitesinden ayrılarak muazzam bir üniversite olacak.

Aşık Seyrani 27 Ocak 2013 11:02

Develi de ormancılık, hayvancılık, Tarım ve sanayi teşvik edilmelidir. Eğitim sorunları çözülmelidir. Allah rızası için sabah saat 7 de develi durağına bir gidin onlarca öğretmen, hemşire develiye gidiyor develide inip köylere geçiyorlar. Bu öğretmenlerin çoğu bekar ve kayseride ikamet ediyor. Yorgun argın derse giden bu öğretmenler nasıl başarılı olacaklar. Çoğu da derse geç giriyor. Bir bakın bakalım develideki okullara bakında başarı durumlarının ne kadar düşük olduğunu görün. Develideki köy yollarına gidin de bir bakın manzaraya yol demeye şahit ister. Birleştirilmiş sınıflı onlarca okul var develide tek öğretmen görev yapıyor. Erciyes yoluna bakın kayseri Erciyes arası bulvar gibi develi erciyes arası dar sokak yolu gibi. Develi ve köyleri boşalıyor. Herkes göç ediyor. Nüfus istatistiklerine bir bakın 10 sene önce develi daha büyüktü, 20 sene önce daha da büyüktü. 10 yıl önce develi talaştan büyüktü bugün Talas 100 bin oldu Develi 30 binde kaldı. Şimdi söyleyin bakalım erciyes kayak merkezinin sınırları 20 yıl önce Develi ilçesinin sınırlarında değil miydi. Burası neden Develi’nin elinden alındı. Develi’ nin mesire alanlarına ulaşım neden zor Köylerde sağlık ocakları ve sağlık evleri neden kapalı, Okullarda onlarca ücretli vekil öğretmen var neden kadrolu öğretmen ataması yapılmaz. Herkes üzerine düşeni yapmalı eyyyy erciyes üniversitesinin rektörü ve hocaları Develideki fakülteye dokunmayın hocalarınız düzenli olarak seyrani kampüsündeki derslerine girsinler ilçe halkı sizden bir kuruş talep etmeden bu binaları dikti. Yurtları yaptı şimdi yeni binalar dikilip yeni fakülteler yapmak istiyor. Develililer üniversite istiyor onlar SEYRANİ ÜNİVERSİTESİNİ KURMAK İSTİYORLAR.

Aşık Seyrani 27 Ocak 2013 11:00

Olacağı buydu. Beyler Türkiye’nin en büyük ilçelerinden biri olan ve bir çok il merkezinden büyük olan Develi’yi yıllardır ihmal ederseniz bu manzara ile karşılaşırsınız. Develi öksüz, Develi yetim, develi sahipsiz. Bu öğrenciler Şartları bilerek Develi’ye geliyor. Siz bu öğrencilere 1 gün Devli’de 3 gün Kayseri’de eğitim verirseniz bu öğrenci isyan eder. Acaba Develi’deki bu fakülteyi kapatmak için öğrencileri isyana mı teşvik ediyorsunuz. Türkiye’ de yüzlerce Develi’den küçük ilçede fakülte var, yüksekokul var. Oralardan neden çıt çıkmıyor. Neden hocalar dersleri kayseri de veriyor. Hocaların derse devamları incelemeye alınmalı. Develi’de sanayi çeşitli oyunlarla yok edildi. Şimdi de dişimizden tırnağımızdan artırıp diktiğimiz bu binaları mı yıkacaksınız. Develi Türkiye’nin en büyük köyü oldu. Acaba il olmasın diye mi bu ayak oyunları. Engeller kalksa o fakir Develi’liler Seyrani kampüsünü Türkiye’nin en büyük kampüsü yaparlar. Seyrani kampüsü acilen üniversiteye dönüştürülmelidir.

kampüs 17 Ocak 2013 09:18

bizi 2 senede olsa ordan kurtarıp kampüs havasını solumamıza yardımcı olan kendimizi erciyes üniversitesi öğrencisi olarak hissettiren bütün hocalarımıza ben burdanteşşekkür ediyorum develi ovasıyla öğrenci asla birleşmicek

fakülte develi ovasıyla birleşmicek 17 Ocak 2013 09:13

fakülte hiç bir zaman develi ovasıyla birleşmicek ve bu durumu kabullenmiceğiz dağın arkasındaki eğitimi savunmadık yarında savunmayacağız kabullnemiceğiz bizi mağdur edenler elbet bir gün hak yerini bulacak

ismail can 14 Ocak 2013 00:08

Artık bu taşınma veya taşınmama olaylarından çok sıkıldık. Bize diyorlar ki 1. sınıfta Kayseri'de olacaksınız, 2 ve 3. sınıfta Develi'de, 4. sınıfta yine Kayseri'de olacaksınız. Böyle bir sistem böyle bir mantık hatası olamaz. Buda bizleri maddi ve manevi yönden çok yoruyor, sürekli farklı yerlerde düzen kurmak o kadar kolay değil hele ki birde Öğrenciyseniz. Bazılarının koltuk sevdaları yüzünden o kadar öğrenci mağdur ediliyor. Daha yakın bir zamanda Hocalarımız ve Öğrencilerimiz Erciyes' de mahsur kalmışlardır, bu durumun çözülmesi için illaki bu yollarda bir can mı kalması gerekiyor. Biz öğrenciler olarak sizlerden bu duruma ses getirmenizi ve çözüme gitmemizde yardımcı olmanızı istiyoruz. Teşekkür ederim, Saygılarımı Sunarım...

dağın arkasında eğitim 13 Ocak 2013 02:21

kendi emelleri için koltuğu ,makamı , siyaseti ,parası için bizi dağın başında eğitime zorlayanlar unutmayın bizler de birer oyuz her ne kadar sonuç alamasakta vekilimz bile çeşitli yerlerde o fakülteyi kaldırmya kimsenin gücü yetmeyecek açıklamasını yapsada susmayacağız

Ertuğrul Gönenç 09 Ocak 2013 00:34

Yorum yapma kurallarınızı ve yorum yapanları okudum; "Küfür, hakaret, başkalarını rencide edici ve büyük harfle yazılmış yorumlar onaylanmayacaktır.." diyorsunuz ama maalesef onaylamışsınız..!

Ertuğrul Gönenç 09 Ocak 2013 00:25

Bu öğrenciler için şehrin belli noktalarından Fakülte'ye örneğin belli günlerde ve belli saatlerde servis konulamaz mı.? Öğrenci 7 TL gidiş 7 TL de geliş olmak üzere 14 TL ücret veriyormuş çok yüksek..! Gerçekten en kısa zamanda el atılmasını diliyorum...

Ertuğrul Gönenç 09 Ocak 2013 00:17

Habere göre öğrenciler üniversite rektörü ve fakülte dekanından haklı olarak (ulaşım, barınma, eğitim kalitesi, sosyal çevre,yeme-içme vb.) bazı taleplerde bulunmaktadır. Bu sıkıntıları ve sorunların çözümü için öncelikle rektörlük ve dekanlık derhal duruma müdahale etmeli ve üzerlerine düşen görevleri yerine getirmelidirler. Öte yandan gerekirse Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının da desteği alınmalı, Develi'de bulunan yerel yöneticiler ve STK'lar ve özellikle Vakıf yönetimi çok acil olarak harekete geçmeli ve gerekenler ne ise acil çözüm önerileri sunulmalıdır. Özellikle öğrencilerle ve bu belirttiğimiz kurum ve kuruluş yetkilileri sık sık bir araya gelerek sorunları dinlenmeli ve çözüm bulunması yerinde olacaktır... Haber içerik olarak haklı taleplerle doludur, ancak haber altında bazı kimseler maksadını aşan yorumlar yapmışlar. Bunların bir çoğunu kabul etmek imkansız hatta çok çirkindir. Bunları kınıyorum.Fakülte Develi'de kalsın ve Develi Ovası ile en kısa zamanda bütünleşsin.

murat 07 Ocak 2013 22:32

sıze sesleniyorum sayın kendının vekılı ve 400 tane develı ıs adamları uzaktan davulun sesı hos gelır uzaktan konuşmak sıze gore kolay dag basına gel okul kur sıkıntısını ogrencı ceksın sızın çocuklarınız ıkı gun bu yolu sıkıntıyı ceksın nasıl kıvranırsınız ılcede fakülte mı olur dıye hakımı helal etmıyom coluk cucugunuzdan çıkar ınsallah

ismail sezgin 06 Ocak 2013 19:25

Devletin anlayışına göre üniversitenin bulunduğu illerin farklı ilçelerinde esnaf da kalkınsın diye üniversitenin yerleşkeleri kurulur. bu noktadan çıkarak sorulması gereken birkaç soru vardır. 1. 200 lira burs veya kredi veren devlet neden onu 400 500 lira olarak geri çıkartmaya çalışıyor ? 2. üniversiteli öğrenci için 50 kuruş 50 kuruştur. neden seyranili öğrencilere (ve bu gibi emsal okulların talebelerine ) bu eziyet reva görülüyor? 3. Üniversiteler genç beyinlerin doruk noktasıdır. Neden eğitim şartları kolaylaştırılmıyor da tahsilli merkepliğe dönüştürülüyor ? 4. öğrencinin 200 liralık bursuna göz dikenler; 3 kuruş parayla kalkınma hamlesi mi planladınız ?

duygu 06 Ocak 2013 19:07

hakkımız olan kaliteli eğitimi almak ve üniversitemizin imkanlarından yararlanmak istiyoruz.

ÜVEY EVLATLARDAN MERVE-HÜLYA-ZÜLEYHA-FATOŞ 06 Ocak 2013 17:51

ZİRAAT FAKÜLTESİNİN DEVELİ MAĞDURLARI :) Canıma tak dedi servis parası İnsanlar bizi sömürdü buda cabası Ne sosyal faaliyet var ,nede bir kurs Duy sesimizi yoksa biz bir otuz Oysa ki biz mühendis olmak istiyoruz Ay başını zor getirir oldum Derdimden şair oldum Cebimde kalmadı servis parası Bu akıl nasıl çalışsın vize-final zamanı Gitmek isterim seneye ALES ile KPSS'ye Yok gardaş ne arasın bunlar develide Atamalar olmuş 85-90 Hesap yapmaktan aklım olmuş %100 noksan Servis ücretleri olmuş 7 lira Git gel ediyo mu 14 lira Yiyecek simit parası bulamıyorum sonra Ne yapsın bu öğrenci bu kadar hesapla! Bi gideydik şu Kayseri'ye seneye Kampüs havası alacaktık, nerdeeee?! Siyaset bulaştı heryere! Eğitim şart diyenler çaba gösterin bi kere Emminin çocuğu okuyor Avrupa'da Biz rezil oluyoruz Anadolu'da Sesim gitsin sayın GÜL ile ERDOĞAN'a Emekli çocoğuyum anlasana! (ÜVEY EVLATLARDAN MERVE-HÜLYA-ZÜLEYHA-FATOŞ)

MEHMET 06 Ocak 2013 17:40

MİLLETİN KAMPÜSÜNDE HEP 4 YILLIK OKULLAR BULUNURKEN VE HER TÜRLÜ FAALİYETLER BULUNURKEN BİZİM ÜNİVERSİTEMİZİN KAMPÜSÜNDE 2 YILLIK VE HATTA İLKÖĞRETİME KADAR OKULLAR VAR..BİZİM FAKÜLTEMİZ İSE BÜYÜK OLARAK NİTELENDİRİLEN AMA NORMAL OLARAK ÇOK KÜÇÜK OLAN BİR İLÇEDE BULUNUYOR AKIL VE MANTIĞA BAKIN BUNU YAPANLAR HERALDE HİÇ VİCDANI YOK ..EĞİTİMİN BÖYLE SİYASİ OLAYLARLA DEVAM ETTİRİLMESİ DAHA NE KADAR SÜRECEK ...ÖĞRENCİLERİN BURADA ÇEKTİĞİNİ BU OKULU BURAYA YAPANLAR BİR HAFTA BİLE ÇEKEMEZLER BURAYA DÖKÜLEN PARAYA VE BURDA VERİLEN EĞİTİME YAZIKLAR OLSUN ....BEN BUNU BİZE YAŞATANLARA HİÇ BİR ŞEKİLDE HAKKIMI HELAL ETMİYORUM

ZÜLEYHA.. 06 Ocak 2013 16:16

Bizde erciyes üniverstesinin öğrencileriyiz, ama hiç bir etkinliğinden faydalanamıyoruz... develide eiğtim istemiyoruz...öğrencinin 200 tlsına muhtaç bi ilçede yaşıyoruz...cumhur başkanı buraya bir eğitim kuruluşu kuracağına, bir yardım kuruluşu kursaydı daha hayra girerdi...hiç değilse bu kadar beddua almazdı... birileri bizi duysuuunnn....!!!

merve.. 06 Ocak 2013 16:12

bu ilçedekilerin bizi yürüyen para olarak görüyorlar...bize öğrettikleri tek şey , insanları nasıl sömüreceğin.... devlet bize burs veriyor ama, ama bu ilçeye bu okulu yaparak geriye çok güzel alıyor...yolda yürürken bile tedirgin oluyoruz...sosyal faaliyetlerden mahrumuz... eğitim adına hiç bir kurs yok..SESİMİZİ DUYUN ARTIK...!

HÜLYA... 06 Ocak 2013 15:57

3 YILDIR DEVELİDE ZİRAART FAK. OKUYORUM..AMA 10 YIL GİBİ GEÇTİ...SOSYAL FAALİYET OLMADIĞI GİBİ, DEVLETİN BANA VERMİŞ OLDUĞU BURS YOL PARASINA GİDİYOR...YETKİLİLERİN BİRAN ÖNCE HAREKETE GEÇMESİNİ İSTİYORUZ... LÜTFEN SESİMİZİ DUYUN..!!!!

tarla bitkileri 3 06 Ocak 2013 15:48

maddi durumum iyi olmamasına rağmen burda güçlüklerle okuyorum... burda olmamıza sebep olanlara (cumhur başkanı olsa dahi) HAKKIMI HELAL ETMİYORUM..!!!

Onur YÖRÜK 06 Ocak 2013 14:23

Biz birer üniversite öğrencisiyiz. her ne kadar bunu daha tam anlamıyla anlayamasakta. her üniversite öğrenicisi okulun her türlü sosyal kulturel eğitm haklarından yararlanması gerekir. peki develi ilçesinde bunların ne kadarı var ? ben 1.5 yıl develı de kaldım hoş şirin bi ilçe olabilir ama kesinlikle ulaşım ve üniversite faliyetleri olarak büyük eziyet. 1ci ve 4cü sınıflar kayseri merkezde 2 ve 3 lerde develi eğitim görmekte suan. düzenli bi hayat tarzi yok. kayseri- develi arası surekli gidip gelmeler var. tabi bunuda tamamen kendi kaynaklarımızla saglıyoruz. develi halkı üniverste ogrecileri için geçim kaynaği gözüyle bakıyor olablirler . ama ogrenciler sizin için para kaynağı değil ülkenize faydalı olucak birer bireylerdir. sanırım bu okul develi kayseri yolunda gelirken bı dolmus ucurumdan dusucek sizde bu okulu oyle tasıcaksınız .başka ihtimal veremiyorum artık

hafız 06 Ocak 2013 12:47

Bu vatanın geleceği biz öğrencileriz.. Geleceğe, biz öğrencilere sahip çıkın bizi kimsesiz bırakmayın...

seyranizede 06 Ocak 2013 04:48

http://www.cagdasdeveli.com.tr/index.php/arsiv/kose-yazarlari/30-ahmet-guerlek/1038-seyran-zraat-fakueltesnde-neler-oluyor ALLAH AŞKINA BIRAKIN ŞU BENCİLLİĞİ.ZERRE HAKKIM ZERRE PARAM VARSA HARAM OLSUN

Ceren Kartal 05 Ocak 2013 16:13

Seyrani Ziraat Fakültesi öğrencileri olarak Erciyes Üniversitesi öğrencisi olmamıza rağmen imkanlarından yararlanabilmek en azından bazı etkinliklerine katılabilmek bir üniversite havası soluyabilmemiz için Kayseride kalıyoruz okula gitmemiz herkesin geliş gidiş masrafı aylık en az 250 tl yi bulurken diğer ögrencilerin yol masrafı en fazla 50 tl. Okulunuz Develi de orada kalın diyenlere cevap bir ingilizce kursu Kpss kursu vs vs hiç bir olanak yokken tek binanın olmuş oldugu yerde küçük ilçede ne yapılmalı. Eğitim-Öğretim diyorlar okulu orada olmasını isteyenler zamanında bir yurt bile yoktu bir kaç arkadaş devlet yurdu olmadığı için okulu bile bıraktı çünkü develide özel yurda verecek paraları yoktu. iyilik yaptıgını düşünen okulun orada olup Develinin gelişmesini isteyen insanlar hayatımızı mahvettiler.150-500 öğrenci ile bir ilçe gelişmez. Tek kelime Siyaset mağduru olduk umarım Sayın Rektörümüz sesimizi duyar olması gerekeni yapar

Ahmet Ragıp SARIOĞLU 04 Ocak 2013 21:31

Bir çok çile ve merkezden uzak yaşamda bazı şeylerden yoksun halde okumakta olan ERCİYES ÜNİVERSİTESİ öğrencileri olarak sesimizi duyun ve bu gidişe bir son verin !! Herşeyi geçtim öğrenci için en önemli şeylerden biri olan para sıkıntısını dile getireyim...Merkez kampüsteki öğrenci okula gidiş gelişte 2 lira harcarken biz kayseri develi arasında git gel 15 lira !!! bazı günler sadece devamsızlık sorunu olduğu için ve sadece bir imza atmak için o 15 lira cebimizden çıkıyor...Artık çekilen çileyi sizler anlayın ve kendi evlatlarınızı bizim yerimize koyun !!! saygı ve selam olsun.........

Bravo UGED 03 Ocak 2013 20:30

Mehmet Akgün UGED KAYSERİ TEMSİLCİSİ'nden burda bu arkadaşlara destek verdiği için teşekkür ediyor. Tehditlere boyun eğmeden meselenin takipcisi olacaklarını ümit ediyoruz.

züleyha ovalı 03 Ocak 2013 14:31

bu kadar zorluğun yanı sıra merkezde kalan 1. ve 4. sınıf öğrencileri KYK YURTLARIna ALINMAMAKTADIR.Maddi ve manevi her açıdan sıkıntı çekiyoruz, üniversitenin hiç bir şeyinden yararlanamıyoruz, bu üniversitenin öğrencileri olarak sorunlarımıza artık bir çare bulunması ve normal bir öğrenci gibi bu tür sorunlara değil de derslerimize ve sosyal bir çevreye vakit harcamak istiyoruz..

bk3 02 Ocak 2013 18:07

egitim siyasete feda edilmemelidir . önemli olan mekanlar degil egitim kalitesidir . Eger bi ilçenin egitim entellektüelitesi yeterli olsaydı hiç önemli degil fakat bu kısır havzanın içine ögrenci itilmemelidir...

Selman 02 Ocak 2013 17:50

Bu arkadaşlarımızın yaşadığı sıkıntıyı yakınen biliiyorum. Her yıllarında eğitim yerleri değişiyor, her gerekli binaları ayrı ayrı yerlerde. Mağduriyetlerinin giderilmesi dileğimle.

iyi donanımlı mühendisler için 02 Ocak 2013 16:51

sesimizi duyun artık bu eziyete dayanacak gücümüz kalmadı bizde bu ülkenin çocuklarıyız ve iyi bir eğitim almak istiyoruz sosyal yaşantımız gün boyu çektiğimiz yoldan ibaret bizde kampüs hayatı görmek ve yaşamak istiyoruz kampüsün bütün imkanlarından yararlanmak istiyoruz bir çok meslek yüksek okulu kampüsteyken biz neden dağın başında eğitim görmekteyiz herkes elini vicdanına koysun ve artık hak yerini bulsun istiyoruz sosyal bir yaşam istiyoruz

M.ali 02 Ocak 2013 15:12

sayın cebeci merak etme o fakülte kayseriye gidecek. saçma sapan edebiyatlara girme. O fakülte 1-2 sene içinde taşınmazsa çalışacak ve okuyacak kimseyi bulamayacaksınız. O fakülte gelecek kayseriye ait olduğu yere

Mehmet Asım TUNÇEZ 02 Ocak 2013 12:32

Bu gençlerden birisini tanıyorum her gün çektiği çileleri izliyorum. Bu mağduriyetin sonlanmasını temenni ediyorum

Mehmet Akgün UGED KAYSERİ TEMSİLCİSİ 02 Ocak 2013 12:16

Erciyes Üniversitesi Mezunu ve Türkiye de Köklü ve Sosyal Sorumluluk Projeleri Yürüten Bir Derneğin Kayseri Temsilcisi Olarak , Öğrenci Kardeşlerimizin Haklı Feryadına Üniversite Rektörümüzün Duyarsız Kalacağına İnanmadığımı Belirterek En Kısa Zamanda Öğretim Üyesi ve Öğrenci Kardeşlerimizin Mağduriyetinin Giderilmesi İnancı ile Yüzlerce Öğrencinin Şahıslarına ve Topluma Olan Vazifeleri Yerine Getirmesi İçin Gerekli Çalışmalara Destek Vereceğimizi ve Bu Süreç İçerisinde Gelişmeleri Takip Edeceğimizi de Mağdur Öğrenci Kardeşlerim İle Paylaşmak İstedik . Sonuna Dek Destekçiniziz

Genç Mühendis 02 Ocak 2013 11:25

Dağınık bir eğitim sisteminden verim alınamaz. 4 sene boyunca öğrenci düzen kuramayacak okula ısınmada problem çıkacak okuldan soğuyacaktır.Bende ilçede okuyan biri olarak genç arkadaşlarımın sesine kulak verilmesini isterim.

mehmet 02 Ocak 2013 07:46

eğitimde başarı ortaktır. Mutlak başarı istiyorsanız mutlak hizmet vermek zorundasınız.Kayseri gibi ciddi kaynak ve fon sahibi bir ilin bu nedenli çaresizce hareket etmesi bizleri yıkıyor

bitki koruma 4. sınıf 02 Ocak 2013 00:02

böyle bir şekilde egitimden nasıl verim bekleniyor lütfen elinizi vicdanınıza koyun ve bizim yerimizde sizin cocuklarınız olsa nasıl bir tepki verirsiniz sadece bizim cektiğimiz cileyi gelin 1 hafta yaşayın ve bizim hakkımızda ozaman karar verin .

Ef vay 01 Ocak 2013 23:59

Ulkemizde her bir birey esit ogrenim hakkina sahiptir. Bu durumun firsat esitligine aykiri oldugunu ve bir an once cozulmesi gereken bir sorun oldugunu dusunuyorum!..

seyid ahmet yakupoğlu 01 Ocak 2013 23:55

gençlerin sesine kulak verin, mağdur bırakmayın..

bayram bulut 01 Ocak 2013 23:54

s.a arkdaşların bu tutm karşısında gösterdikleri tepkilere katılıyorum.kayseri merkezde evi olan fakat faültesi develide oldugu için günlük elip gitmleri çok sıkıntı oluyor kaldıki maddi kayıplarıda yanlarına cabası arkadaşlarımıza destek vererek bu işin çözümlenmesine katkıda bulunmamız gerekiyor

Yavuz Selim BAŞKAYA 01 Ocak 2013 23:38

Eğitim kalitesi bu şekilde artmaz bence yöneticilerin daha özverili çalışması gerekir sonuç olarak bu durum bence bir an evvel halledilmelidir.

Cemil Cenk 01 Ocak 2013 23:28

Üniversite eğitimi kampüste olur. Yetkililer bu haklı talebe cevap vermeli, çelişkili uygulamadan bir an önce vazgeçilmelidir.

veysel çağlar 01 Ocak 2013 23:24

eğer yapılan işler öğrenciyi mağdur ediyorsa iş değişmeli değişmiyorsa verimde beklenilmemeli... öğrenci arkadaşlar haklı...

ömer dursun 01 Ocak 2013 23:23

Bence öğrenciler haklı eğitim kavramınin içerisindeki olgulardan biriside zamandır eğitimin binalarının farklı yerlerde olması ve bu yerleskeler arasında öğrencinin mekik dokuması öğrencinin zamanıni calmakta ve öğretim sürecini olumsuz etkilemektedır.

İsmail erdem 01 Ocak 2013 23:19

Öğrencilerin genel olarak üniversitelerin her türlü sosyal imkanları ve haklarının korunması gerektiğine inanıyorum ve onların haklı davasına destek veriyorum.Yetkililerinde bunu görerek sorunu çözmelerini bekliyoruz.

abdullah gül 01 Ocak 2013 23:19

üniversite yönetimi öğrencilerin bu çağrısına kayıtsız kalmamalı..Her ne gerekçe olursa olsun bu öğrencileri mağdur etmeye kimsenin hakkı yok... Üniversitenin kalitesi, öğrencisine verdiği eğitimin kalitesine bağlıdır.. rektörün bunu gözardı etmeyeceğini düşünerek,, en kısa zamanda mağduriyetin giderilmesini umuyorum..

Abdullah 01 Ocak 2013 22:54

Kayseri gibi bir il ve Erciyes gibi köklü bir üniversitenin hiçde hoş olmayan bir ayıbı olarak görmek gerek bu durumu.. Ben geçenlerde misafir olarak geldim Kayseriye..Ziraat Fakültesinde okuyan arkadaşımın çilesini gördüm.. Onun için üzüldüm elbet..Erciyesin bu uygulamasınada gülmemek elde değil..Biran önce yetkililerin bu gülünç duruma çözüm getirmesi gerekmektedir.

kadir kargı 01 Ocak 2013 22:26

toplumumuzda değer verilen ki aslında da değerli olan mühendislik bölümünü gece gündüz demeyip canla başla çalışıp kazanan cefakar arkadaşlarımız var...bir de onların bu başarısına karşılık erciyesin öbür yüzüne göndermek suretiyle onları ödülendiren büyüklerimiz var !! günlük sadece 10 tl yol parası veren arkaşlarımız var...insanların hayatlarıyla oynayan büyüklerimiz var!!onları dağlara sürenler var !

BARIŞ 01 Ocak 2013 22:25

YASAL YOLLARLA HAKKINI ARAYAN KARDEŞLERİMİZE KATILIYORUM. BİR ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİSİYLE VARDIR. ONLARIN SIKINTISI REKTÖRÜN SIKINTISI OLMALIDIR BENCE.

M.Orhan CEBECİ 01 Ocak 2013 22:15

Fakültenin temelini Cumhurbaşkanımız attı.açılışını o yaptı.Bu fakülteyi Develiden Kayseriye kimse taşıyamaz.Sonuna kadar mücedele devam edeceğiz.Yürekli insanlar isimlerini yazar oradaki üç beş kişinin yönlendirmesiyle fakülteyi kimse Kayseriye taşıyamaz..Saygılarımla

mert yüksel 01 Ocak 2013 21:43

fakültemizin kayseri ye taşınmasını istiyorum.Finaller geliyor ve sınavları değil kayseri de oturan bir öğrenci olarak nasıl gidip geleceğimi düşünüyorum bu duruma bir çözüm bulunsun artık.

akademisyen 01 Ocak 2013 19:51

Bir akademisyen olarak böyle ilçelere açılan fakülteler çok canımızı acıtıyor. umarım yetkililer bu anlamsız duruma biran evvel son verirler

bahçe bitkileri 1 01 Ocak 2013 19:02

perşembe günü finaller başlıyor ve biz şu anda kara kara ne halt yiyeceğimizi düşünüyoruzz.

yasemin 01 Ocak 2013 17:25

bu soruna bir çözüm getirmenizi rica ediyoruz artık

Birisi 01 Ocak 2013 10:54

yazık oluyor gençliğe, kaynaklara. Gelin çocuklarımızı daha kaliteli sorunlarla uğraştıralım

ezik ziraatciler 01 Ocak 2013 03:54

sayin kuruluslar. Hepimiz biliyoruzki TÜRKİYEDE bir yanlisin duzeltılmesi icin illaki fedailerin olmasi gerekiyor.develiden kayseriye giderken yada kayseriden develiye gelirken illaki 2 ögrenci tasitinin devrilip öğrencilerin ölmesimi bekleniyor eğer boyle bir sey bekliyorsaniz suan saat 3 52 kendimizi feda etmeye raziyiz.

Hasan Yaz 01 Ocak 2013 00:21

Egitim camiası bu zulme sessiz kalmasın

mustafa metin 01 Ocak 2013 00:18

Bu işin biz öğrenciler lehine bir çözüme ulaşıncaya kadar peşini bırakmayacağız!!! Yaşamayan bilmez bu çileyi, bu çağda böyle fakülte öğrenciliği gerçekten aklın ve mantığın bittiği yerdir. Yetkililer bir an önce harekete geçmelidirler.

seyrani ögrencisi 31 Aralık 2012 18:56

sayin hocam ve yetkili kuruluslar.bir fakultenin bu kadar uzak bir yerde bulunmasi biz öğrenciler icin bir zulümden baska bir sey değildir. maddi olarak çok zarar cekmekteyiz.sosyal ve kurtuleryasantimiz ise vahim durumda.Saat 7 den sonra hic bir ulasimin olmadigi bir yerde yasantinin surdulemedigi acikca ortadadir.bu durumda bu okulun ogrenci piskolojisi üzerinde cok kotu bir etki yaratmaktadir. yetkililerden biz ögrencilerin isteklerini yerine getirmesino ricada bulunuyorum.

ESRA DALKIRAN 31 Aralık 2012 16:55

Haklı isyanımızı sonunda görenlerin olması bizi çok mutlu etti.Desteklerinizi bekliyoruz.Mahrum kaldığımız eğitim haklarımızı yetkililerden istiyoruz.Umarım sadece haber olarak kalmaz.Duyarlı,geleceğe önem veren, gençliği destekleyen insanlar çağrımıza kulak verir.Lütfen haberi okurken vicdanınızı elinize koyup bizim yerimizde kendi çocuklarınızın olduğunu düşünerek sesimize ses olun....

NİSA ÜLGEN 31 Aralık 2012 16:50

Gençler! Cesaretimizi takviye ve devam ettiren sizsiniz. Siz almakta olduğunuz eğitim ve kültür ile, insanlık meziyetinin, vatan, fikir hürriyetinin en kıymetli sembolü olacaksınız. Ey yükselen yeni nesil! İstikbâl sizindir. Cumhuriyet'i biz kurduk; onu yükseltecek ve devam ettirecek sizsiniz.” Bu sözleri ile Cumhuriyet'i yalnızca korumak değil, yükseltmek görevini de gençlere veren Atatürk, bunun ancak güzel ahlakı, adaleti, haksızlıkla ve zulümle mücadele etmeyi, milli ve manevi değerlerimize bağlı kalmayı, tarihimizle gurur duymayı bununla birlikte yüzümüzü de sürekli geleceğe dönük tutmayı öngören ilkelerinin ayakta tutulması ile ve eğitime verilen önemle sağlanacağına dikkat çekmiştir.

ESRA DALKIRAN 31 Aralık 2012 16:39

HAKLI İSYANIMIZI SONUNDA GÖRENLERİN OLMASI BİZİ ÇOK MUTLU ETTİ.DESTEKLERİNİZİ BEKLİYORUZ.MAHRUM KALDIĞIMIZ EĞİTİM HAKLARIMIZI YETKİLİLERDEN İSTİYORUZ.UMARIM SADECE HABER OLARAK KALMAZ DUYARLI , GELECEĞE ÖNEM VEREN,GENÇLİĞİ DESTEKLEYEN İNSANLAR ÇAĞRIMIZA KULAK VERİR.LÜTFEN HABERİ OKURKEN VİCDANINIZI ELİNİZE KOYUP BİZİM YERİMİZDE KENDİ ÇOCUKLARINIZIN OLDUĞUNUZ DÜŞÜNEREK SESİMİZE SES OLUN....

m. ali 31 Aralık 2012 15:22

bu develililer saçma sapan istek ve inatlarından bir an önce vazgeçmelidirler. hiçbir fakülte kampüsün dışında olmaz. bunu anlamıyorlar. Diğer illerde açılan tüm ilçedeki ziraat kapanıp ildeki kampüse yerleşti. bu binanın bir an önce kayseriye gelmesi şart

Garip 31 Aralık 2012 15:03

Gençler Çok Haklı. Develinin Seyrani vakfı üyeleri kendi çocuklarını Amerikada okuturken Milletin çocuklarını ilçeye istemek ne derece hakkaniyetli. İlçede fakültemi olur. Bu bir vebaldir. herkimin katkısıvarsa hesabını nasıl verir bilemem. Eğitim kampüs ortamında ve kayseri merkezde olmalı.. Umarım Sayın rektör bu yanlıştan biran evvel döner..

Bakmadan Geçme